Сенцова на Netflix. Коли на міжнародних стрімінгових сервісах з’явиться більше українських фільмів — кінопродюсер

9 лютого 2022, 07:53

Те, що Netflix придбав кримінальну драму Носоріг режисера Олега Сенцова, є маленьким святом, вважає кінопродюсер Володимир Яценко, адже лише поодинокі українські фільми потрапляють на найбільші стрімінгові платформи.

Радіо НВ дізналося у Яценка, чому зроблене в Україні кіно не часто купують у світі та як це виправити.

Володимир Яценко

кінопродюсер

— За якими критеріями Netflix та інші стрімінгові платформи обирають, які фільми купувати?

Відео дня

— Хочу привітати Сенцова та продюсерів Дениса Іванова і копродюсерів із інших країн із цим продажем, тому що це завжди добре.

Це не перший продаж українського фільму Netflix, але кожного разу, коли це трапляється, — маленьке свято. Україна на кінематографічній мапі світу вже є майже на кожному фестивалі. Втім, якщо говорити щодо продажів українських фільмів до найбільших VoD-платформ (таких як Netflix, Amazon, Apple TV), це все ще, на жаль, поодинокі випадки.

Слухайте подкаст на цю тему

Всі ми ще вчимося продавати українське кіно. Зазвичай це роблять не продюсери, а sales-компанії. Вони продають права на продаж фільму і на VoD-платформах, і в кінотеатрах інших країн, і TV-права. Від того, яку компанію ви оберете, наскільки у неї великий досвід та зв’язки щодо продажу вашого контенту, настільки успішними будуть ці продажі. Тобто українські продюсери вчаться співпрацювати з найбільшими компаніями в кіношному світі і продавати ці фільми Netflix чи іншим VoD-платформам.

— Про що свідчить те, що там не так багато наших робіт: мало якісного кіно чи дуже складно домовлятися з Netflix? Чи досі немає досвідчених продажників?

— Ми на тому етапі, коли ще вчимося продавати фільми. Ми робимо дуже якісний контент. З точки зору фестивального успіху, ми вже навчилися: майже на кожному великому фестивалі (у Берліні, у Каннах, у Венеції) є українські фільми. Цього ще не було п’ять-сім років тому, а зараз це вже норма. Але ми все ще вчимося продавати цей контент і доносити його таким чином до найбільших аудиторій світу. Це така річ, котра зараз тільки відбувається: українські продюсери вчаться співпрацювати з sales-компаніями, промотувати свій продукт. Це окреме мистецтво.

— Вам, кінопродюсеру, зрозуміло, чи є якась тематика в українському кінематографі, яка може найбільші зацікавити ці великі платформи?

— Це дискусійне питання. Мені здається, що [триває] перший етап, коли ми продовжуємо знімати фільми, які від нас очікують. Для пересічного глядача з Європи Україна — це країна, де йде війна, де є корумповані еліти, де всі люди нещасні і таке інше. Це те, чого вони чекають від нас і не треба про це мовчати, бо так і є в більшості випадків. Але ми зараз намагаємося робити інший контент — звичайні комедії чи драми про маленьких, так би мовити, людей. Їх дивляться і знімають у самій Європі. Це складніше, бо конкуренція тут значно вища. І цей пік ми ще маємо взяти. Це дуже складно.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Показати ще новини
Радіо NV
X