Не час помирати. Голлівуд переносить великі прем'єри на наступний рік — як виживатимуть кінотеатри?

9 жовтня 2020, 09:09

Кіноадаптація Дюни, 25-й фільм Бондіани Не час помирати, дев’ята частина франшизи Форсаж, — усі ці фільми ми могли подивитися вже цього року, але їх прокат перенесли на 2021 рік, а прем'єру Бетмена — аж на 2022-й.

В інтерв'ю Радіо НВ головний виконавчий директор мережі Multiplex Роман Романчук розказав, чи справді кінотеатри залежать від світових голівудських прем'єр.

Роман Романчук

Директор мережі Multiplex

— Великі студії продовжують переносити фільми. Чи справді успіх відвідуваності кінотеатрів напряму залежить від голлівудської прем'єри?

Відео дня

— Так, безумовно. Це найвагоміший фактор відносно відвідування. Оскільки значущі голлівудські прем'єри — це до 80% зборів у кінотеатрах загалом.

— Однією з можливих причин масового перенесення прем'єр називають відносно низькі касові збори голлівудських новинок. Наприклад, фільму Тенет Крістофера Нолана. Чи справді це так і як на цей фільм ходили українці? Чи був після карантину сильний спад відвідуваності кінотеатрів?

— Коли ми відкривалися у липні, це було до -90% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Надалі ми набирали оберти. На тижні, коли вийшов Тенет, у порівнянні з минулим тижнем, був приріст приблизно в 2,5 раза.

Чому переносять прем'єри? За рахунок того, що погані збори тих фільмів, що вийшли. Насправді вони гірші, ніж можна було би порівнювати з минулим періодом, але це досить логічно, тому що фізично відкрита досить невелика кількість кінотеатрів, якщо говорити про світ. Тому збори в кінотеатрах, які відкриті, досить непогані, враховуючи всі обмеження, які ми маємо.

Основна проблема в тому, що американський ринок закритий ще досить суттєво, китайський ринок уже відкривається достатньо жваво. Американський, англійський, китайський — це основні ринки, які визначають політику студій щодо випуску світових прем'єр. Якщо порівняти збори одного крупного штату в Америці, вони більші, ніж весь ринок по зборах у Росії. Тому це визначальна історія.

— Коли кінотеатри відкрили після карантину, в Україні були повторні прокати фільмів. Наскільки це було вдалим рішенням?

— Точно більш вдале рішення, ніж взагалі нічого не показувати. Але не можна сказати, що це було радикально успішно. Це збирало більш-менш так, як збирав би не прем'єрний показ. У ситуації, коли є суттєвий дефіцит контенту, коли ти заставляєш сеанс різними фільмами, це у будь-якому випадку успішніше рішення, ніж робити вузький репертуар.

— Ви маєте на увазі фестивальні стрічки?

— Так, це незалежні студії, фестивальні стрічки, артхаусне кіно. Зараз, незважаючи на те, що голлівудські прем'єри дійсно переносяться, загалом у кінотеатрах досить непоганий репертуар, і він буде продовжуватися, тобто кожного тижня виходить дві-три прем'єри.

Це якісний контент, якісна студія, вони не підкріплюються великими маркетинговими бюджетами, тому про них не так жваво знають, як про Зоряні війни, наприклад. Але глядач не буде розчарований.

— А які українські картини можуть привабити наших глядачів? Можливо, це Атлантида?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

— Так, Атлантида — це насправді найбільш очікувана прем'єра, дійсно вона буде там на початку листопада. Я сподіваюсь, що не буде переносів.

Буде анімаційна стрічка про Гуллівера, там великий бюджет і досить класні технології, тому великі очікування. І період виходу досить непоганий — грудень. Можливо, що в цьому році вийде Пульс, який був перенесений з березня. Не маємо ще остаточного підтвердження, але буде класна новина, якщо це відбудеться.

— Перехід деяких прем'єр на онлайн-платформи, наскільки це негативна тенденція для кінотеатрів?

— Це менше впливає на країни, у яких немає перетоку контенту або суттєво менше піратського контенту, ніж в Україні. Оскільки студії виводять прем'єру в онлайн-платформі та в кінотеатрах. На онлайн-платформі вона в цей час коштує вище, ніж квиток в кінотеатрі, тому це невелика доля, яка забирає відвідування.

В Україні інша історія. Як тільки виходить тайтл в VоD платформі, досить швидко з’являється якісна піратська копія. Це дійсно суттєво починає впливати на відвідуваність цієї прем'єри в кінотеатрах.

— Для широкої аудиторії все менше мотивації відвідувати кінотеатри, вважає кінокритик Олексій Першко. Що ж нам тепер дивитися?

— Велике питання для нас, для мене також. У порівнянні зі, скажімо, Францією, де співвідношення приблизно 50 на 50 своїх фільмів з голлівудськими, якщо їм не дають щось американське, вони дивляться своє. Там виробляють багато і гарно.

Що дивитися нам, я не знаю, бо все те кіно, яке виробляється зараз за державної підтримки, не викликає зацікавленості в наших глядачів. І добре, що якщо це Погані дороги Наталки Ворожбит або ж Атлантида Валентина Васяновича, які заздалегідь не розраховані на широку аудиторію, але є видатними творами кінематографічного мистецтва. А от коли не дивляться те, що ніби заздалегідь вважається продукцією для широкої публіки, це теж велике питання.

— Можливо, це підштовхне широку аудиторію звертати увагу на такі фільми, які раніше були під умовною позначкою «не для всіх»?

— Мені здається, що це було би надто оптимістично так вважати. Принаймні, це процес не одного року і не двох. Смаки формуються десятиліттями.

— Тобто зараз золотий час переглядати всю класику або все те, що не встигли подивитися раніше?

— Да, абсолютно. Це єдиний вихід, якщо перегляд кіно є звичкою, від якої важко відмовитися.

Підписуйтеся на наші подкасти на Soundcloud, Apple Podcasts, Google Podcasts і на платформі MEGOGO

Показати ще новини
Радіо НВ
X