Коли танцюристам дають висловитися. Театр Мізантроп показав у Києві танцдраму Три сестри
Буквально за дві години до виходу акторів на сцену творці вистави - режисер Ілля Мощицький, композитор Дмитро Саратський і хореограф Микола Бойченко - оголосили про те, що їхній колектив, який з грудня 2015 року показував українському глядачеві своє прочитання Чехова, отримав назву - Театр Мізантроп.
Хоча 10 акторів, задіяних у виставі Три сестри, творці драми і кілька технічних фахівців за півроку гастрольного життя встигли показати свою роботу в 14 містах країни, свої стосунки з глядачем було вирішено "оформити" тільки зараз.
"Спочатку наш творчий посил був безкомпромісним - робити те, що нам хочеться, і те, що цікаво нам трьом. Тому вирішили, що ця назва буде відображати наш намір відсікти зайве і знайти свого глядача, з яким ми зможемо говорити зрозумілою, адекватною, дорослою мовою", - каже Саратський.
Для свого першого спектаклю за Чеховим Мощицький, Саратський і Бойченко вивели на театральну сцену танцюристів - учасників балету D'Arts. Під них, що програють професійним акторам в сценічній майстерності, але віртуозам вираження думки через пластику, і був створений сценарій.
В двоактній хореографічній драмі творці зберегли оригінальне чеховське оповідання про відчуття самотності й нереалізованость мрій, при цьому замінюючи більшу частину знаменитих діалогів танцювальними рухами і звуковими рішеннями.
Серед особливостей Трьох сестер за версією Театру Мізантроп - унікальні, можливі лише для таких виконавців масові сцени: одночасне виконання танцю та читання діалогу, відточені синхронні партії головних героїнь, використання декорацій для трюкових елементів.
Варто відзначити, що з моменту прем'єри на сцені Молодого театру і в рамках Гогольfest-2015, пройшовши через гастрольні виступи, актори стали відчутно більш впевнено почувати себе на раніше не своїй території - театральних підмостках.
В цілому ж перша робота новоствореного театру припаде до душі не тим, хто приходить у зал за багаторічною акторської класичною школою, а в першу чергу здатним оцінити безсловесну передачу смислів і подвійний тур (обертання в стрибку) Андрія Прозорова у виконанні Миколи Бойченка.
Найближчим часом новий театр починає роботу над новою постановкою - за романом Запрошення на страту Володимира Набокова. "Дуже непростий матеріал, і ми зараз на стадії його обговорення. Сподіваємося, що це стане для нас новою планкою", - каже Бойченко.