Ми скучили. Щоденник НВ з 74-го Каннського кінофестивалю

8 липня 2021, 10:04

Після дворічної перерви всі скучили за Каннами, за великим кіно, за атмосферою, емоціями, вайбом, іноді п’ятьма-шістьма фільмами в день — адже на Каннському кінофестивалі хочеться подивитися все.

Головна редакторка сайту НВ Юлія МакГаффі веде щоденники Каннського кінофестивалю і розповідає про те, що відбувається в ці дні на Лазурному березі Франції.

Юлія МакГаффі

Головний редактор сайту НВ

Якби не плакати з обличчям глави журі Спайка Лі по всьому місту, Канни ще за день до відкриття фестивалю нагадували звичайне курортне середземноморське містечко з публікою, що гуляє. Жодного лиску і шику, все спокійно. Напередодні ввечері навіть червону доріжку не розстелили — це зробили вранці в день відкриття.

Відео дня

Про те, що місто ось-ось майже на два тижні перетворитися на столицю світового кінематографу, куди вже напевно почали прибувати зірки світової величини, нагадували роззяви, які чекали на знаменитостей біля одного з найвідоміших канських готелів — Martinez.

6 липня, в день відкриття фестивалю все змінилося. Ближче до вечора до червоного хідника було вже не пробитися — навіть щоб побачити хоч щось. Звичайні люди стояли там з самого ранку, щоб подивитися на улюблених зірок.

Слухайте подкаст на цю тему

Головними героями церемонії відкриття стали члени журі на чолі з режисером Спайком Лі, американська актриса Джоді Фостер, якій вручали почесну Золоту пальмову гілку за внесок в розвиток кінематографа, і команда фільму-відкриття фестивалю — мюзиклу Анетт культового французького режисера Леоса Каракса, головні ролі в якому зіграли Маріон Котійяр і Адам Драйвер.

Спайк Лі затьмарив всіх жінок на червоному хіднику своїм яскраво-рожевим фраком, який він надів на церемонію відкриття разом з кросівками.

REUTERS / Gonzalo Fuentes
Фото: REUTERS / Gonzalo Fuentes

Каракс, поки чекав на своїх акторів на початку red carpet, спокійно курив сигарету, хоча це, напевно, заборонено, але Караксу все можна. Маріон Котійяр не шкодувала автографів і роздавала їх усім охочим.

Режисер і зоряний склад мюзиклу Аннетт на відміну від інших піднімався червоною доріжкою без масок. Біля входу до Палацу фестивалів, правда, Маріон Котійяр збиралася надіти чорну маску, але потім побачила, що ніхто цього більше не робить, і сховала її назад.

Насправді вже в самому залі досить багато людей маски або зняли, або приспустили — і ніхто на це не звертав уваги. До речі, до фотографів і операторів, які працюють на червоному хіднику, вимога не тільки black tie дрес-код — маски теж повинні бути обов’язково чорними. Повідомлення про це висять у всіх прес-центрах всередині Палацу фестивалів,

Джоді Фостер, Адам Драйвер і Джессіка Честейн (на передньому плані) під час церемонії відкриття в залі Люм'єр Палацу фестивалів в Каннах (Фото: REUTERS / Gonzalo Fuentes)
Джоді Фостер, Адам Драйвер і Джессіка Честейн (на передньому плані) під час церемонії відкриття в залі Люм'єр Палацу фестивалів в Каннах / Фото: REUTERS / Gonzalo Fuentes

Однією з головних подій церемонії стало вручення Джоді Фостер почесної Золотої пальмової гілки за внесок в кінематограф. Актриса піднялася на сцену і сказала промову подяки бездоганною французькою мовою — для багатьох стало сюрпризом, що актриса так добре володіє французькою.

На сцену виходить Педро Альмодовар. Його фільми в останні десятиліття завжди в основному конкурсі Канн, але в цьому році нічого не планувалося. Виявилося, саме він буде вручати нагороду Джоді Фостер. Режисер без своїх традиційних сонячних окулярів, які на публіці він не знімає взагалі ніколи — в тому числі на прес-конференціях. У фільмів великого іспанця безліч каннських нагород — крім головної, Золотої пальмової гілки. Її Альмодовар ще не отримував. Завжди вважала це дуже великою несправедливістю.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

REUTERS / Gonzalo Fuentes
Фото: REUTERS / Gonzalo Fuentes

Згодом до Фостер, Альмодовара і членів журі приєднується режисер Пон Чжун Хо, тріумфатор Канн дворічної давності, де його Паразити вкрали серця всіх, отримали Золоту Пальмову гілку потім ще і Оскар за найкращий фільм, як ви всі пам’ятаєте).

Пон Чжун Хо, Джоді Фостер, Спайк Лі і Педро Альмодовар на чотирьох різних мовах оголошують 74 Каннський кінофестиваль відкритим.

Не виключено, що в цей момент хтось в залі Люм'єр і не тільки плакав від щастя (майже не жартую). Після дворічної перерви всі скучили за Каннами, за великим кіно, за атмосферою, емоціями, вайбом, іноді п’ятьма-шістьма фільмами на день — адже в Каннах хочеться подивитися все.

Все не виходить ніяк, на жаль. але про те, що дивимося, ми з Олексієм Тарасовим, головним редактором Радіо НВ розповідаємо в нашому щоденному подкасті «Двоє у Каннах». За перших два дні ми не бачили жодного фільму, з якого хотілося піти.

Слухайте подкаст на цю тему

Мюзикл Аннетт Каракса — естетський подарунок усім поціновувачам і кіноманам. Його українська прем'єра відбудеться на Одеському кінофестивалі в серпні, а потім фільм вийде в прокат.

Ще одні must see — новий фільм Франсуа Озона Все пройшло добре. Він в цьому році в основній конкурсній програмі і боротиметися за Золоту пальмову гілку. Хотілося публічно покаятися, що ми не включили його в список найбільш очікуваних фільмів 74-их Канн, бо це найкращий фільм Озона за останній час — про 85-річного старого, який твердо вирішив померти. Головну роль в картині зіграв легендарний Андре Дюссолье, у фільмі також знялися приголомшлива Софі Марсо і талісман Озона — актриса Шарлотта Ремплінг.

Показати ще новини
Радіо НВ
X