День простою — 350 тисяч грн. Директор кіномережі, топ-менеджер MEGOGO і продюсер розповідають, що чекає індустрію кіно

14 травня 2020, 10:52

Головний редактор Радіо НВ Олексій Тарасов поговорив з трьома представниками української кіноіндустрії, щоб дізнатися, що чекає цю сферу після виходу з карантину і яке майбутнє у кінотеатрів і стрімінгових сервісів.

Публікуємо їх інтерв'ю в форматі коротких монологів.

Роман Романчук, CEO мережі кінотеатрів Мультиплекс

Стандарт, який ми створюємо, — це міжнародні та наші власні практики: санітарія на кожному етапі; в кожній зоні, де є зіткнення людина-людина або людина-поверхня; протирання поверхонь, санітайзери, очищення повітря в холі і залах для глядачів. Там, де можливо зробити безконтактну взаємодію або знизити контакт людина-людина (наприклад, каси), будуть встановлені пластикові екрани.

Відео дня

Українська Біржа Благодійності via Facebook
Фото: Українська Біржа Благодійності via Facebook

Але ще більше ми простимулюємо онлайн-покупки квитків, для того щоб необхідність контактів знизити до мінімуму. За минулий рік ми здорово в цьому просунулися: більше половини гостей Multiplex — це люди, які купують квитки онлайн. Є деякі кінотеатри, які взагалі не мають офлайн-кас. Я думаю, що ця криза нас сильно стимулює до того, щоб семимильними кроками просуватися в цій технології і в зміні поведінки людей при купівлі квитків.

Зараз день простою компанії дешевше, ніж в перші дні входу в карантин. Що сталося з того моменту? Переговорний процес з компаніями і партнерами. З орендодавцями ми домовляємося про те, що вартість нашого простою буде дешевше, ніж стандартна оренда. Ми не вираховували цифру простою до копійки, але коли закриваємо фінансовий місяць, ми плюс-мінус розуміємо, яке на кожен кінотеатр і на компанію йде навантаження. На сьогодні, я думаю, ця цифра буде коливатися в районі 300−350 тисяч гривень на день.

У нас є чорновий план, як буде виглядати розклад фільмів у липні і серпні. А на червень вкрай мало студій заявляють про випуск чогось у прокат, тобто цей місяць практично ніхто не розглядає всерйоз як період, коли кінотеатри будуть виходити з карантину.

З другої половини липня на нас чекає типове літнє наповнення: кілька прем'єр з досить високим бюджетом, це може бути успішний прокат. Але знову-таки, давайте не забувати про те, що буде з психологією людей у цей момент з точки зору зміни їх моделі поведінки. Студії будуть приймати рішення на підставі того, коли буде досягнута критична маса відкритих кінотеатрів у світі. На мою думку, вони не будуть чекати відкриття 95+% кінотеатрів, тому що студії відчувають такий же грошовий голод, як і вся індустрія, тому вони будуть йти на компроміси щодо прогнозів прокату.


Іван Шестаков, директор зі стратегічного розвитку медіасервісу MEGOGO

Кількість користувачів стрімінг-сервісів дійсно дещо підросла, якщо порівнювати тренди: зазвичай до травня у стрімінгових майданчиків і розважальних інтернет-сервісів в цілому повинен спостерігатися певний спад користувачів, оскільки на вулиці гарна погода, люди проводять більше часу поза домом і, відповідно, знаходять будь-які інші розваги.

Іван Шестаков via Facebook
Фото: Іван Шестаков via Facebook

Але з початку карантину в Україні ми помітили сплеск користування нашим сервісом. В середньому трохи приросла кількість передплатників, а активні користувачі почали дивитися значно більше. У перші тижні приріст споживання відео становив 22% і більше, а потім поступово, з кожним тижнем, споживання трохи спадало і вийшло на нормальний рівень — умовно кажучи, який і планувався до пандемії.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Не варто забувати, що разом з карантином через пандемію до користувачів ще прийшла і якась тривога, оскільки відбувається щось незрозуміле з роботою, фінансовим становищем, а посткарантинне майбутнє туманне. Відповідно, користувачі зокрема трохи переживають за своє фінансове становище і не збираються витрачати більше, намагаються утиснутися в будь-яких витратах, для того щоб з більшою готовністю зустріти вихід з карантину.

Абсолютним лідером за покупками і результатами пошуку у нас від тижня до тижня стає фільм Зараження 2011 року. Видно, що користувачам дійсно дуже цікавий цей фільм, і там сюжет правда дуже схожий на той, що зараз відбувається у нас.

У нас з’явилося більше дитячої та підліткової аудиторії, частка якої була істотно менше, ніж частка інших користувачів. Це пов’язано з віддаленою школою, тому що разом з карантином запустилася ініціатива Всеукраїнська школа онлайн, і всі уроки з першого до одинадцятого класу є на нашій платформі.

За тривалістю контенту бібліотека MEGOGO налічує сотні років, тому в будь-якому випадку на найближчий рік-два можна запросто знайти фільми до перегляду.

Що зробив карантин? Насправді, це не стільки криза для будь-якої індустрії, скільки якийсь прискорювач процесів, які й так мали відбутися. У користувачів була потреба дивитися фільми одночасно з кінотеатрами, і вона не могла залишатися просто потребою і не бути задоволеною. Це могло статися через рік, два, три або п’ять, але це відбувається вже зараз.

Зараз основну кризу переживають якраз традиційні індустрії, які ставили собі за мету або розглядали як основний бізнес будь-яку офлайнову поведінку користувачів. Онлайн, очевидно, зараз буде зміцнювати свої позиції, і навіть після закінчення пандемії і загального карантину онлайн-сервіси будуть набирати все більше і більше популярності.


Ірина Костюк, продюсер кіногрупи FILM.UA

Ми намагаємося диверсифікувати наші джерела доходів, але, звичайно ж, основні три — це кінотеатр, платна платформа і телевізор. Конфігурація явно буде змінюватися, і якщо на ринок прийдуть творці онлайн-платформи і скажуть, що їх збори рівноцінні зборам кінотеатрів, природно, і нам потрібно буде до цього адаптуватися. Але до карантину кінотеатри були головним джерелом нашого доходу.

FILM.UA Events via Facebook
Фото: FILM.UA Events via Facebook

Коли почалася пандемія, ми якраз були посеред релізу фільму Черкаси, його довелося перервати; ми готували прем'єру спортивної драми Пульс, її перенесли; і ми були в середині зйомок чергової комедії Зірки за обміном, де Оля Полякова та DZIDZIO міняються тілами.

Також йшла розробка Скажені весілля 3, ми її продовжуємо. А всі решта фільми трошки зрушили в календарно-постановочному плані, але там був навіть не передпідготовчий період, а період розроблення, тому це ніяк не впливає — навіть більше креативу вкладається, коли не ходиш в офіс, сидиш удома і більше своєї уваги приділяєш розроблюваним фільмам.

У ситуації з прем'єрами вітчизняного кіно український фільм від українського фільму відрізняється. Є комерційне кіно і є хіти, які кінотеатри самі чекають і самі по них приходять. Я вважаю, що ми внесли в це велику лепту — кінотеатри до українського кіно звикли і чекають його. Почасти, природно, пріоритет віддається голлівудському кіно.

Невідомо, коли все запуститься знову і як почнуть накопичуватися дати релізів. Заново потрібно буде перелопачувати весь календарний рік і думати, куди яка прем'єра стане. Тобто, якщо в плані виробництва ми щось більш-менш можемо планувати і у нас є якийсь план виходу з карантину в частині зйомок; то щодо вікон релізу — так, це велика проблема.

Сподіваюся, весь ринок разом сяде і домовиться, щоб не було конкуренції за те, хто поперед батька в пекло влізе. Необхідно, щоб всі учасники ринку, в першу чергунасамперед кінотеатри, дистриб’ютори і ми як виробники домовилися, щоб фільми не «їли» самі себе. Навіщо конкурувати з тим же Голлівудом?

Показати ще новини
Радіо НВ
X