Розворожи мене. Рецензія на казку з Анджеліною Джолі Чаклунка: Володарка тьми

20 жовтня 2019, 12:05

В український прокат вийшов фільм Чаклунка: Володарка темряви — друга частина картини Малефісент 2014 року випуску.

НВ
Фото: НВ

Ту стрічку супроводжував досить значний успіх в прокаті. Причому фінальні цифри стали сюрпризом не тільки для багатьох аналітиків в індустрії, а й, здається, для самої студії Disney.

Відео дня

Мало що веде до продовження настільки впевнено, як 758 мільйонів доларів. І відчувається, що Малефісента 2 якщо і відстане в фінансовому плані від своєї попередниці, то не на багато. Єдине, системні проблеми у другій частині залишилися ті ж, що і в першої.

1. Сюжет

З моменту пасторальної краси фіналу попереднього фільму пройшло п’ять років. Принцеса Аврора як і раніше головує в королівстві фей. Її названа мати Малефісента стежить за всім зі сторони. Особливо за людьми, які під покровом ночі намагаються вкрасти щось магічне.

З двома такими Володарка темряви якраз розправляється на самому початку картини. Приблизно в цей же час принц Філіп нарешті робить пропозицію принцесі Аврорі. Їхній шлюб може об'єднати обидва королівства і покласти край настороженій ворожнечі людей і фей.

Всі щасливі, крім Малефісенти. Чуття чаклунку не підвело: мати Філліпа королева Інгрід, маніпулюючи усіма навколо, задумала знищити казкових істот раз і назавжди.

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

2. Сценарій і драматургія

У другій частині сталася невелика заміна винятково виробничого механізму. У режисерське крісло посадили норвежця Хоакіма Роннінга. Останній прославився у себе на батьківщині приємним фільмом Кон-Тікі про знамениту експедицію Тура Хейєрдала, а потім зняв останню частину Піратів Карибського моря. Все це разом зі своїм побратимом Еспен Сандбергом.

Тобто Малефісента 2 — перше сольне плавання Роннінга. Анджеліну Джолі підвищили до рівня співпродюсерки картини, що логічно, враховуючи яку роль вона тут грає.

Сценаристку Лінду Вулвертон вирішили не чіпати і це помітно. Вона досвідчена казкарка: працювала ще над оригінальною Красунею і Чудовиськом і оригінальним ж Королем Левом, але то були прості історії зі зрозумілими точками входу і виходу, і веселими пригодами героїв між ними. З чимось більш складним і розгонистим Вулвертон справляється не дуже. Досить згадати фільм Аліса в Задзеркаллі, до якого вона написала сценарій.

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

У другу Малефісенту сценаристка запхнула практично всі сучасні тренди: сильні жіночі персонажі вирішують проблеми без допомоги чоловіків, еко осмисленість, схвалення різноманітності в мінус консервативній більшості, черговий стусан Трампу о виступати за все вищевказане — це за замовчуванням стусан Трампу).

І окремо всі ці теми звучать привабливо. Разом же вони розривають двогодинну казку на частини. Не те щоб казки не повинні вчити нас чогось хорошого і доброго. Повинні, звичайно. У цьому частково їхня суть, але між історією і мораллю повинен бути баланс. Тут його немає. Тому деякі сюжетні повороти фільму виглядають відверто нерозумно, деякі персонажі виглядають відверто зайвими.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Вивернути навиворіт і продовжити бувальщину про Сплячу красуню — ідея чудова, але на фільм Малефісента 2 треба йти, на жаль, не за історією. А за картинкою і двома головними актрисами.

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

3. Актори і картинка

Все вищесказане жодним чином не стосується режисера Роннінга і тих людей, що займалися картинкою фільму Малефісент: Володарка темряви. Все тут виглядає красиво, казково, різноманітно (при навмисній умовності всього цього світу). Фільм місцями схожий на Аватар Кемерона, полотна епохи Відродження й обкладинку останнього альбому Ніка Кейва.

Королівства маленькі, з чітко визначеними кордонами, жителів теж не дуже багато, але видно, що все тут хоч і лялькове, але живе.

Якщо відкинути абсолютно непотрібних принца Філіпа (Брентона Туейтеса, який грав в першій частині бесшовно і непомітно, замінили на Харріса Дікінсона), короля Джона, чого вже приховувати і принцесу Аврору теж, то залишаться, власне, Малефісента у виконанні Джолі та королева Інгрід у виконанні Мішель Пфайффер.

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

Фокус фільму спочатку був націлений на Джолі, тому Інгрід ми помічаємо теж завдяки їй. Королева знаходиться в умовному світловому конусі Малефісенти. Всі інші з нього то випадають, то й зовсім залишаються зовні.

Перша як зазвичай бере поєднанням зовнішності (як і раніше ідеальної) і таланту (досить помірного), що чудово підходить для ролі самопроголошеної Владичиці темряви, яка насправді ніяка не володарка і не темряви, а просто сильна жінка на роздоріжжі: між обов’язком та інстинктом. Джолі чудово грає таких персонажів.

Пфайффер ж дісталася роль начебто пораненої в дитинстві дівчинки, яка виросла і хоче помститися. Поступово ж крізь Інгрід проступає консервативний політик-психопат, що прагне одного: щоб згоріло все, що не можна закувати в залізні кайдани. Актриса переросла той сутінковий віковий період, під який жінкам в Голлівуді просто не писали сценарії, і тепер може знову сяяти.

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

Чаклунка: Володарка темряви — вердикт НВ

6/10

Фільм Чаклунка: Володарка темряви дурний, але красивий. Тут є зайві персонажі, а є ті, від яких неможливо відірвати очей.

Як казка він працює не дуже, але як розвага для всієї родини — запросто.


Чаклунка: Володарка тьми

Maleficent: Mistress of Evil

2019 рік

США

Режисер — Хоакім Роннінг

У головних ролях: Анджеліна Джолі, Мішель Пфайффер, Ель Фаннінг, Ед Скрейн, Сем Райлі, Харріс Дікінсон і інші.

Показати ще новини
Радіо НВ
X