«Молодий українець — талант, за яким потрібно стежити». Щоденники Канн-2019

24 травня 2019, 10:42
Ахтем Сеітаблаєв, Ремзі Білялов і Наріман Алієв в Каннах (Фото:REUTERS / Stephane Mahe)

Ахтем Сеітаблаєв, Ремзі Білялов і Наріман Алієв в Каннах (Фото:REUTERS / Stephane Mahe)

Сьогодні ввечері, 24 травня, будуть названі переможці програми Особливий погляд 72-го Каннського кінофестивалю, в якій в цьому році бере участь український фільм Додому режисера Нарімана Алієва. Главред сайту НВ Юлія МакГаффі розповідає про фільм в своїх щоденниках з Канн.

НВ та Mastercard, офіційний партнер Каннського кінофестивалю, відкривають світ великого кіно, знайомлять з переможцями престижного фестивалю і розповідають про закулісся світських кіноподій.

Минулого року, вже досить пізньої весни, я із собакою сиділа у вихідний у кав’ярні на вулиці Рейтарській в Києві, а за сусіднім столиком сидів відомий продюсер Володимир Яценко, якого я давно знаю, і розмовляв про якісь зйомки і локації з незнайомою мені молодою людиною. Коли 18 квітня 2019 року — менше ніж за місяць до старту 72-их Канн — з’явилася новина, що український фільм Додому режисера Нарімана Алієва і продюсера Володимира Яценка включено до програми Особливий погляд у Каннах — пазл склався.

Відео дня

Я зрозуміла, що близько року тому бачила поруч за столиком разом з Володимиром Яценком Нарімана Алієва і випадково підслухала розмови про роботу над фільмом, який цього року представляє Україну в одній із двох головних канських програм — Особливому погляді.

Цього тижня в Каннах на сцені залу Дебюссі український фільм представляв сам Тьєррі Фремо, директор Канського кінофестивалю.

НВ
Фото: НВ

І режисер Наріман Алієв, і продюсер фільму Володимир Яценко, відомий за Диким полем за романом Жадана Ворошиловград, перед прем'єрою говорили не тільки про свій фільм, але про те, як Україні потрібна підтримки світової громадськості в питанні звільнення російських політв'язнів, які незаконно утримуються в російських в’язницях.

Фільм Додому — це, мабуть, перший випадок, коли під час показу фільму в одному з головних конкурсів Канн з екранів лунала кримськотатарська мова. Нею знято більшу частину стрічки.

Фільм — дуже пронизливе роад-муві про кримського татарина Мустафу, якого грає Ахтем Сеітаблаєв. Його герой приїздить з окупованого Криму до Києва за тілом свого старшого сина Назіма, який загинув в АТО — в Пісках, і разом з молодшим сином Алімом (Ремзі Білялов), який вчиться в Києві, вони вирушають на роздовбаному джипі до Криму, щоб поховати його в рідній землі за мусульманськими звичаями.

Мустафа — очевидно найкраща роль Сеітаблаєва за всю його кар'єру. Якщо у мене запитають, чи змогли творці картини донести свій меседж до західного глядача, до людей, які знаходяться поза контекстом — я скажу так. Фільм зрозумілий західній аудиторії. Якщо у мене запитають, чи достукаєтеся фільм до сердець української публіки — так однозначно.

Один з головних у світі журналів про кіно, Screen назвав фільм Нарімана Алієва дуже помітним дебютом у Каннах, на диво зрілою картиною, а самого режисера — талантом, за яким потрібно спостерігати. Screen також окремо відзначив операторську роботу Антона Фурси.

Кадр з фільму Додому (Фото: Festival de Cannes / Facebook)
Кадр з фільму Додому / Фото: Festival de Cannes / Facebook

Фільм Додому вже купила компанія The Wild Bunch, один з найвідоміших сейлз-агентів у кіносвіті, так що після прем'єри в Каннах починається дорога українського фільму екранами в різних країнах світу.

Показати ще новини
Радіо НВ
X