Погляд знизу. У Voloshyn Gallery проходить виставка Анни Миронової

4 грудня 2017, 16:52
З 22 листопада по 17 грудня в арт-просторі Voloshyn Gallery проходить персональна виставка Анни Миронової Наді мною

В серпні 2016 року Миронова увійшла в список найбільш перспективних представників сучасного мистецтва у віці до 40 років за версією Forbes. Її творчість – вкрай різноманітна: від графічних та живописних робіт до арт-об'єктів і фотографій. У стінах галереї Юлії та Максима Волошиних українська художниця представила нову серію полотен, інспірованих вивченням «верхнього» ярусу історичної частини Києва.

Відео дня

Мистецтво Анни Миронової характеризується винятковою поетичністю і філософською спрямованістю. В її арсеналі тем: динамічна цілісність, ефемерність, життєва циклічність, гармонія з природою і її конфлікт з механізованим мегаполісом. Звідси прагнення художниці виявити глибинну суть, яку, незважаючи на всю абстрактність зображення, Миронова пояснює публіці досить логічно. Її система символів діє в метафізичній площині для виявлення в об'єктивній реальності якихось невидимих інформаційних ниток, що впливають на наше світосприйняття.

© Анна Миронова
© Анна Миронова Фото:

«Ідея проекту виникла від усвідомлення, що моє рідне місто в якийсь момент здалося мені знайомим лише наполовину. Воно немов розділилося по горизонталі на дві частини. Нижня частина зрозуміла кожному: нескінченний рух машин і поспіх людей. Верхній рівень – прихований від ока метушливого обивателя. Саме тому ми залишаємо без уваги унікальні художні рішення фасадів будівель старої частини Києва, з їх орнаментами і дивовижними кольоровими рішеннями. Дивимося вниз і не помічаємо графічних переплетень електропроводів, ажуру, витканого з листя розлогих крон багатовікових дерев. Як нагадування про цей «верхній ярус», для своїх робіт я обрала саме рослинні елементи», – розповідає художниця.

© Анна Миронова
© Анна Миронова Фото:

Експозиція складається з дванадцяти полотен. У галерейному просторі вони розміщені трохи вище звичайного. Таке художнє рішення Миронова пояснює спробою перевести погляд глядача вище лінії горизонту, запропонувати екскурсію знайомими місцями, красу яких ми перестали помічати. «Невеликі відстані між роботами також створюють враження орнаментальності, нагадуючи про безперервність декоративної фризової стрічки. Дотримуючись законів побудови орнаменту, я використовую принцип повторення знакових елементів», – коментує мисткиня.

© Анна Миронова
© Анна Миронова Фото:

Авторська серія Наді мною має всі ознаки орнаментального мистецтва, що виникло ще на зорі цивілізації і стало основою прикладної декоративності. Правда, на відміну від цього виду художньої творчості, символічний нефігуративний живопис Миронової існує окремо, як самостійний твір, являючи собою складну візуально-семантичну структуру.

Особливу увагу Анна приділяє формі, намагаючись відшукати нові можливості засобів художньої виразності. Яскраву кольорову гаму художниця запозичує у реально існуючих об'єктів, фасадів будівель. Фактура, орнаментальна композиція, ілюзія об'єму, графічна експресія ліній. Візерунки, що чергуються, зазвичай використовуються авторами як елементи заднього плану. Проте тут вони виводяться на передній, занурюючи глядача у стан видозміненої свідомості. Все це породжує в голові калейдоскоп з образів, що тяжіють до витоків світової культури.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

© Анна Миронова
© Анна Миронова Фото:

Відмінною рисою творів Миронової є її особливий дослідницький інтерес до природи, через образи якої вона транслює не тільки власні, а й колективні переживання. Художниця віртуозно працює з деталлю, укладаючи її у відповідний контекст і дозволяючи «частині» стати «цілим».

У відтворених унікальних рослинних візерунках, які сприймаються нами в безпосередній близькості від полотна, вгадуються прийоми візіонерського живопису. Миронова не погоджується з тезою «людина - міра всіх речей». Її благодатне листя, розлогі гілки, обвиті плющем фасади – існують самі по собі, не потребуючи наших уявлень про їх єство. Вони вже символізують центр Всесвіту, щось первозданне, бездоганне, незбагненне й магічне.

Слідкуйте за найцікавішими новинами розділу НВ STYLE в Facebook

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X