«У більшості випадків секс-сцени не потрібні». Режисер фільму-переможця Канн 2021 Жюлі Дюкурно про Титан, гендерну флюїдність й об'єктивацію

29 вересня 2021, 07:30

30 вересня в український прокат виходить стрічка французької режисерки Джулії Дюкурно Титан, яка цьогоріч стала сенсацією Каннського кінофестивалю та отримала його головну нагороду — Золоту пальмову гілку.

При цьому 37-річна Дюкурно стала всього другою жінкою в історії Каннського кіноогляду, якій вдалося отримати найвищу нагороду, а її боді-хоррор шокував і здивував Канни.

Відео дня

Титан — наступна робота Дюкурно після ще одного боді-хоррора Сире 2016 року. Головна героїня Алексія (Агата Руссель) — еротична танцівниця, яка відчуває сексуальний потяг до автомобілів, та серійна вбивця, яка переховується.

«Титан позбавив глядачів дару мови, але в той же час дав їм багато приводів для розмов, оскільки використовував свої шокуючі, непередбачувані інгредієнти для запуску складного дослідження гендерної флюідності, так як не робив жоден з раніше бачених фільмів», — писав про переможця Канн 2021 Indiewire, який за кілька днів до перемоги взяв інтерв'ю у Дюкурно.

Пропонуємо згадати це інтерв'ю напередодні виходу фільму Титан в український прокат.

Жюлі Дюкурно в Каннах (Фото: REUTERS / Eric Gaillard)
Жюлі Дюкурно в Каннах / Фото: REUTERS / Eric Gaillard

«Я дійсно намагаюся створити зв’язок між своїми фільмами. — відповідає режисерка на питання про те, чи навмисно кожна її нова робота продовжує попередні. — Мої персонажі ростуть. Я так відчуваю. У моїх фільмах є невеликі пасхалки, від Джуніор до Сирого і Титана, деякі деталі в декораціях і деякі костюми такі ж. Я роблю один кадр, який вставляю в інший фільм, і використовую його. Я дуже сентиментальна».

Слухайте подкаст на цю тему

На питання про те, як Дюкурно визначила свій підхід до гендерної флюїдності, вона заявила: «Як не дивно, гендерна флюїдность — це тема, але не для мене. Це одна з головних тем фільму, але у мене не було планів на неї. Для мене цілком природно так думати. Це не політичний памфлет. Просто так я бачу світ. Я бачу світ таким, яким він повинен бути — все більш флюїдним з кожним днем ​​у багатьох відношеннях… Я вважаю, що стать не має відношення до будь-чиєї ідентичності. Я не вважаю, що наш гендер визначає нас. Однак, оскільки суспільство ще не зрозуміло цього, це стає темою. Я кажу всім: як жінка я не хочу, щоб моя стать визначала мене. Коли люди говорять, що я жінка-режисерка — це завжди трохи дратує, тому що я людина. Я режисер. Я знімаюся у кіно, тому що я — це я, а не тому, що я жінка. Я це я».

«Характер Алексії виникає з мого бажання показати, що жіночність набагато гнучкіша і розмитіша, ніж те, якою її вважають люди. Ось чому ми починаємо з епізоду на автомобільному шоу. Спочатку я створюю видимість, що машини і дівчата по суті однакові. Вони однаково об'єктивовані», — пояснює Дюкурно.

Кадр з фільму Титан
Фото: Кадр з фільму Титан

Режисерка каже, що працюючи над картиною, планувала «побудувати свій фільм навколо народження нового світу». «Я хотіла створити новий світ, який був би еквівалентом народження Титанів після спарювання Урана і Гаї. Небо і земля. Ось звідки це взялося. Ідея полягала в тому, щоб створити нове людство, яке буде сильним, бо воно є чудовиськом, а не навпаки», — сказала вона.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

За словами Дюкурно, на її фільми вплинув стиль режисера Девіда Кроненберга, а також роботи фотохудожниці з Нью-Йорка Нан Голдін.

Також вона розповіла, як знайшла виконавицю головної ролі - Агату Руссель: «Це був дуже складний кастинг. Мені потрібна була невідома людина, свіже обличчя… Щоб ми могли зрозуміти її трансформацію і повірити, що вона дійсно стає цією людиною, а не кимось просто одягненим в костюми, мені потрібен був хтось, хто був чистим полотном. І вона повинна була бути дуже андрогінною. Тому під час кастингу я дивилася як жінок, так і чоловіків. Мені потрібно було обличчя, нове обличчя, і питання було не в гендері. … Як тільки я обрала Агату, ми разом працювали над цією роллю протягом року».

Дюкурно з акторами Титана (Фото: REUTERS / Reinhard Krause)
Дюкурно з акторами Титана / Фото: REUTERS / Reinhard Krause

«Ми працювали над безліччю сцен з різних фільмів. — продовжила Дюкурно. — Ми працювали над сценами з Мережі, Твін Пікс, Вбиваючи Єву і тому подібного. Її персонаж постійно мовчить, тому нам довелося попрацювати над тілом, над тим, як вона входила в образ».

На питання про зображення сексуальності в сучасному кіно режисерка заявила: «Справа не в надмірній консервативності, але мені цікаво, що більшість сексуальних сцен у фільмах не потрібні. Це перше. Для мене, якщо сексуальна сцена не має стосунку до додавання шару в подорож персонажа, тоді не варто писати її. Не робіть цього. Просто побачити, як двоє людей трахаються — це не має значення, мені це не подобається. У більшості випадків секс-сцени не потрібні».

Титан — трейлер фільму:

Каннський кінофестиваль проходив на Лазурному узбережжі Франції з 6 по 17 липня.

Урочиста церемонія закриття пройшла в Фестивальному палаці. Фільми-учасники були представлені в шести програмах: Основний конкурс, Особливий погляд, Позаконкурсна програма, Північні покази, Прем'єри Канн і спеціальні покази.

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X