Як знімали переможця Канн. Творці південнокорейської сатири Паразити про роботу над картиною

30 липня 2019, 10:27

Фільм-переможець 72-го Каннського кінофестивалю, корейська сатира режисера Пон Чжун Хо Паразити виходить в український прокат 1 серпня.

Паразити — за власним визначенням режисера, «комедія без клоунів і трагедія без злодіїв». Це гостросюжетна історія, через сатиру і гротеск піднімає важливі теми непереборного розриву й одночасно болючої взаємозалежності між нижчим і вищим соціальними верствами суспільства.

Відео дня

Фільми Пон Джун Хо — це завжди подія, але прем'єра Паразитів у Каннах викликала особливо сильний ажіотаж. В останні 10 років Пон працював над великими міжнародними проектами Крізь сніг і Окча. Він повернувся в рідну країну заради стрічки, яка переважно побудована навколо однієї локації, але, можливо, при цьому куди більш амбіційна. Спільні думки сходяться в тому, що Паразити — це не просто новий фільм, а початок нового етапу видатної кар'єри режисера.

Вищу нагороду Каннського фестивалю режисер отримав цього року вперше за фільм Паразити, і це перше «золото» Канн для Південної Кореї за всю історію. Нагороду режисер отримав з рук легендарної французької актриси Катрін Деньов в заключний день 72-го Каннського кінофестивалю, який проходив на набережній Круазетт з 14 по 25 травня 2019 року.

Пон Джун Хо під час нагородження в Каннах (Фото: REUTERS / Stephane Mahe)
Пон Джун Хо під час нагородження в Каннах / Фото: REUTERS / Stephane Mahe

Оператор, художник-постановник, стиліст і дизайнер розповіли про роботу над тріумфатором Канн — фільмом Паразити:

«Мені було дуже весело працювати над цим фільмом. Розвиток сюжету повністю будується на персонажах і діалогах, тому об'єктив камери майже одержимо фокусується на обличчях акторів. Але можливість побачити нові сторони цих облич було справжнім задоволенням. Сон Кан Хо знявся у величезній кількості фільмів, але те, що він показав у Паразитах було чимось новим. Це фільм не одного героя, тому взаємодія акторів створювала справжню енергію. Ми дуже багато сміялися! Паразити схожі на американські гірки, але вони залишають трохи гіркий присмак. Крім того, я вперше зняв сцену з натуральним сонячним світлом. Чекати на нього й ловити в потрібний момент було весело. Я вдячний акторам за їхнє терпіння і режисерові Пон Джун Хо за створення такого світу, над яким нам було приємно працювати»

Оператор Хон Ген Пхе

Палаючий, Крик, Крізь сніг, Мати

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

«Найпершою концепцією, яку ми придумали для фільму, був контраст між високо розташованим будинком сім'ї Паків і напівпідвальною квартирою сім'ї Кі Тека, точно так само, як коли йде дощ, вода тече з вершини пагорба до підніжжя. Ми також хотіли зробити знімальні майданчики реалістичними, тому витратили багато часу, гуляючи старими районами Сеула, які планують перебудувати. І так як по фільму будинок сім'ї Паків повинен був бути спроектований відомим архітектором, ми використовували дуже просторий майданчик з сучасним і елегантним дизайном. За вказівками режисера ми також створили кути й повороти, в яких один персонаж міг перебувати поза видимістю інших. Я сподіваюся, що глядачам сподобається знаходити нові сходи і простори в різних частинах будинку»

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Художник-постановник Лі Ха Джун

Служниця, Злодії, Окча, Прихильник

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

«Перша концепція полягає в тому, що персонажі повинні бути повністю поглинені своїм світом. Зазвичай колір або стиль використовуються, щоб виділити персонажів з їхнього оточення, але в Паразитах персонажі зливаються з простором як на акварельних полотнах. Оскільки всі в родині Кі Тека безробітні, я спочатку працювала над відмінністю між їхнім домашнім одягом і тим, що вони носять, коли виходять в люди. А так як будинок сім'ї Паків дуже сучасний, я підбирала кольори, які підходять до навколишнього оточення і використовувала простий благородний стиль з маленькими виразними особливостями. Ми розробили і зшили одяг для всіх персонажів. Працювати з Пон Джун Хо завжди хвилююче. Він позначає чітко певне завдання і план дій. Думаю, заряд енергії, який я отримала від цього фільму, протримається ще років десять»

Дизайнер Чой Се Ен

Палаючий, Крик, Крізь сніг, Мати

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

«Це дуже своєрідний фільм, але зрештою, це історія про сім'ю і життя. Тому ми вирішили не акцентувати увагу на чомусь одному. Дотримуючись цієї ідеї, режисер найбільше хотів по-новому поглянути на кожного з акторів. Тому я переглянула їхні попередні фільми і спробувала надати їм унікального вигляду. Для Кі Ву і Кі Джон потрібно було розробити два різні стилі, вдома і на роботі в родині Паків, але зберегти певний зв’язок між ними. Для мене цей фільм став свого роду поворотним моментом. Для мене стало приголомшливим відкриттям, коли я подолала почуття буденності, про існування якого я навіть не підозрювала. Я хотіла продовжувати працювати над проектом. Думаю, що для глядачів Паразити теж стануть новим досвідом»

Стиліст Кім Се Янг

Крізь сніг, Чорні священики, Таємне сяйво, Крик

Слідкуйте за найцікавішими новинами з розділу НВ STYLE в Facebook

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо NV
X