«Вакуум заповнять Zivert і Кіркоров». Музичний критик Саша Варениця описав наслідки заборони концертів для індустрії

31 серпня 2020, 13:32

Продовжуючи карантин до 3 листопада, МОЗ України також виступило з пропозицією заборонити до кінця жовтня проведення концертів через пандемію, що посилюється.

Ідея заборонити концерти, які зараз українські музиканти проводять здебільшого під відкритим небом з обмеженою кількістю глядачів і дотриманням соціальної дистанції, викликала бурхливу реакцію з боку як артистів, так і їхніх прихильників, а Мережею прокотився флешмоб #НіЗабороніКонцертів.

Відео дня

Відомий український музичний журналіст і критик Саша Варениця на своїй сторінці у Facebook написав пост, в якому постарався пояснити, чому «більше не можна чіпати рубильник "включити/вимкнути" музичну індустрію», після того як її представникам «вдалося виробити антикризовий план на найближчі півроку» і вони повернулися до роботи влітку з початком адаптивного карантину. У своєму тексті він також розповів, хто, крім музикантів, також постраждав від карантину, і яка доля може чекати на музичну індустрію в разі повної заборони проведення концертів.

«Недавня заборона на проведення концертів для всіх, у кого не було оформлено КВЕД "організація концертів" як основний (таких організаторів безліч) - це безглузда спроба зняти з "пацієнта" кисневу маску. Що буде далі, думаю, очевидно.

Смерть індустрії - не форма мовлення, а цілком реальна перспектива. Поясню, чому. Власне, концерт - це фінальна точка довгого процесу, у якого є своя інерція. Успішному концерту артиста передує робота в студії, запис пісень, зйомки кліпів, видання музики, її просування і PR. Нарешті, промо самого концерту. Цикл від початку виробництва контенту до успішного квиткового концерту з презентацією нової програми займає близько року. Тобто ті, хто готувався з весни 2019 року, навесні 2020 року постраждали найбільше. Разом з ними постраждали організатори концертів, промоутери, квиткові оператори. Логіка зрозуміла.

Багато хто скаже - бізнес організаторів і без того найбільш ризиковий. Їм не звикати. Припустимо. А що ж артисти? Майже всі вони перенесли концерти на осінь. І це було відносно безболісно. Але що, якщо концертів не буде і восени? Тоді артист: а) банально втрачає форму б) трамплінообразна промо-кампанія від прем'єри матеріалу до концерту повністю сходить нанівець = все потрібно робити заново в) весь "простій" і збереження робочих місць за сесійними музикантами, техніками, танцюристами і ін. потрібно оплачувати ще півроку - це вже серйозні збитки.

В результаті ми отримаємо відчутне просідання загального раніше досить високого рівня музичних шоу в Україні. Оптимізуючи витрати, багато артистів відмовляться від елементів шоу, хороших музикантів і так далі. Зберігши при цьому ті ж ціни на квитки. Тут вже незадоволеним залишиться досвідчений глядач».

Також Варениця зазначив, що, якщо українським музикантам не дати працювати, то індустрія «почне падати із середини жовтня». У своєму пості він припустив, що на місце українських артистів повернуться російські виконавці, які були витіснені з української сцени в останні роки.


«Що буде далі? Порожній вакуум швидко заповнять артисти з Росії - репери, Zivert, Кіркоров і все таке. Запас міцності там куди більший. Тамтешнім поп-артистам і реп-зіркам його вистачило б на 2-3 роки відпустки. Якщо не більше. Так ми повернемося до ситуації 2012 року. І всі наші старання зі стимулюванню зростання українського музичного продукту, весь позитив від квот, міжнародні перемоги і таке інше будуть зведенi нанiвець».

Нагадаємо, через потрапляння регіону до помаранчевої карантинної зони, організатори музичного фестиваль Zaxid Fest, змушені були скасувати його проведення у вересні і перенести подію на 2021 рік.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Редактор: Юлія Найденко
Показати ще новини
Радіо НВ
X