Яскраві прем'єри і фестивальні хіти. Продюсерка Одеського кінофестивалю про найцікавіші фільми програми 11-го ОМКФ та онлайн-формат
Генеральна продюсерка Юлія Синькевич Одеського кінофестивалю відвідала Радіо НВ і розповіла про 11-й ОМКФ, який стартував 25 вересня і вперше пройде в незвичайному онлайн-форматі.
Сінькевич стала гостею програми На перспективу Ілони Довгань, де розказала про те, яким буде новий формат ОМКФ, його програма та з якими викликами зіткнулася команда 11-го Одеського кінофестивалю, який почався у п’ятницю, 25 вересня.
Про онлайн-формат
«Ми вимушені були робити такий вибір і провести фестиваль онлайн не тому, що ми хочемо цим щось особливе сказати, а тому, що, на жаль, карантинні обмеження і наслідки пандемії змусили багато івентів і, зокрема, культурних проєктів, такі як кінофестивалі, або перенести, або піти в гібридний чи онлайн-формат».
«Ми створили спеціальну платформу oiff.online. Ми кілька місяців працювали з розробниками над архітектурою такої події онлайн, щоб максимально зберегти структуру програми Одеського кінофестивалю, якісь користувацькі звички з офлайн-формату перенести в онлайн-формат, наприклад, глядацьке голосування за найкращі фільми. Можливо, в онлайн-форматі це навіть зручніше, ніж в офлайні. І це дійсно інший підхід до організації, інший формат, інші навички, інші спеціалісти, які залучені до організації. Але сподіваюся, що цей досвід буде корисним, щоб ми краще зрозуміли аудиторію, її запити: що вона більше любить, які стрічки, які події фестивалю. А з іншого боку це розширить можливості для тих, хто не може приїхати до Одеси в певний проміжок часу, але зараз матиме змогу переглядати фільми з будь-якої точки України».
«Так само у нас є можливості інтерактиву на нашій платформі, всі творчі зустрічі з групами фільмів, які представлені в наших програмах, будуть відбуватися наживо. Звісно, вони будуть знаходитися кожен у своїй країні, але можна буде ставити запитання і обговорювати фільми, які передивилися».

Про церемонію відкриття
«Ми придумали, як мені здається, дуже цікавий формат, що відрізняється від тих, які стали поширеними за останні часи карантину. Це в принципі гібрид церемонії і фільму, де є всі атрибути Одеського кінофестивалю».

Про фільм-відкриття та фільм-закриття
«[Фільм-відкриття] Це фільм Босий імператор режисера Пітера Бросенса у співавторстві з його дружиною Джесікою. Насправді Пітер Бросенс уже був переможцем Одеського кінофестивалю кілька років тому, його фільм отримав гран-прі, а минулого року він був головою журі. Це стрічка, яка, мені здається, дуже на часі для всіх країн і для України зокрема, оскільки там є і гострі політичні, але з сарказмом і дуже витонченим гумором показані ситуації. Чудові актори, зокрема Джеральдіна Чаплін грає там одразу дві ролі, до речі…Я дуже рекомендую цей фільм до перегляду, мені здається, він задасть дуже гарний настрій для перегляду всіх інших фільмів із програми».

«Фільм-закриття також відомої режисерки Агнєшки Холланд. Це картина Шарлатан, її прем'єра відбулася на Берлінському кінофестивалі цього року — останньому офлайн-кінофестивалі, який я відвідала за цей рік. Агнєшка Холланд також буде мати творчу зустріч в онлайн-форматі, вона долучиться, представить картину, і можна буде поставити їй запитання, подискутувати».

Про роботу журі в новому форматі
«Голова журі міжнародної конкурсної програми цього року — це людина, яка відома своїми музичними творами для фільмів, композитор Говард Шор. Його широка аудиторія знає за фільмами Авіатор або Володар перснів, він писав саундтреки до цих стрічок.
І я зараз дивлюся, що вже йде листування з членами журі, як він як голова журі побудував усю цю роботу. Це показник професіоналізму, тому що це дійсно серйозний підхід до того, як будуть оцінені фільми, які претендують саме на призи журі у міжнародній конкурсній програмі".
Про must-see в програмі 11-го ОМКФ
«Власне, фільм, на який чекає дуже багато українських глядачів, про який говорять — це фільм Атлантида Валентина Васяновича, який отримав приз минулого року на Венеціанському кінофестивалі. Це чудова картина, мабуть, одна з найсильніших Валентина Васяновича. І вона дуже цікава».
«Фільм Номери Олега Сенцова і Ахтема Сеїтаблаєва — теж цікавий кейс, тому що це дійсно фільм, який зроблений режисером з-за ґрат. Фільм було представлено на Берлінському кінофестивалі, на нього теж чекають. Він цікавий і по формі, і по процесу створення».

«Так само в міжнародній конкурсній програмі є кілька стрічок, які вже здобули нагороди на інших фестивалях. Це, наприклад, фільм, який мені подобається, це фільм Служителі — чорно-біла стрічка, яка повертає нас до часів КДБ. Але вона знята дуже естетсько. Порівнюють роботу режисера з роботами Павла Павліковського, який відомий фільмами Іда і Холодна війна. Теж його дуже рекомендую».
«У програмі Фестиваль фестивалів так само є стрічки, які отримали нагороди на великих фестивалях. І одна зі стрічок, яку би я рекомендувала, це Мартін Іден. Фільм отримав приз за найкращу чоловічу роль на Венеціанському кінофестивалі».
«І ще я, звичайно, рекомендую дивитися національний конкурс. Там у нас є й анімація цього року, і документальні стрічки. Анімаційний фільм Віктор робот, документальний фільм Бєс — розслідування батька, сина якого було страчено сепаратистами. І рекомендую звернути увагу на короткий метр. Це фільми, які вперше будуть показані в Україні».
Про open air на Потьомкінських сходах
«Для нас було важливо зберегти цю подію, вона унікальна, її неможливо перенести в будь-яке інше місце, у будь-який інший простір, адже лише на Потьомкінських сходах, на такому кінематографічному місці можливо пережити ті самі емоції. Тому ми посунули і дату проведення цієї події на 2 жовтня, щоби ще було і тепло з одного боку, з іншого боку ми сподіваємося на те, що ситуація не буде погіршуватись. Звичайно, ми слідкуємо за всіма рекомендаціями, застереженнями і карантинними обмеженнями, але цього року все ж таки це відбудеться. Фільм, який ми обрали — це фільм Голем, стрічка 1915 року, їй виповнюється 105 років 2020 року. Традиційно це німе чорно-біле німецьке кіно, такий собі фільм жахів трошки»

Про квитки та абонементи
«Квиток [на один фільм] коштує 60 гривень, купити його можна або на сайті Одеського кінофестивалю, або на платформі oiff. online, дуже легко, в пару кліків. Фестивальний абонемент зараз уже коштує 950 гривень. Якщо хочеться переглянути більше фільмів, то рекомендую купувати фестивальний абонемент».