Інші цінності. Багаті люди почали витрачати більше на мистецтво, ніж на алкоголь

28 березня 2018, 13:23

Минулого року найбагатші люди світу вперше за останні вісім років витратили більше грошей на мистецтво, ніж на вино, свідчить звіт The Wealth Report.

Редактор звіту Ендрю Ширлі зазначив, що продаж Спасителя світу (Salvator Mundi) Леонардо да Вінчі за 450 млн доларів і роботи Untitled Жана-Мішеля Баскія за 110,5 млн доларів "привернули увагу світу до арт-ринку", пише artnet.

Відео дня

Також Ширлі зазначив, що зростаючий попит на предмети мистецтва підвищував середню вартість проданих на аукціоні примірників приблизно на 21%.

Крім того, мистецтво очолило рейтинг інвестиційної привабливості, складений компанією Knight Frank. У списку, створеному на основі оцінки показників активів в сегменті розкоші, воно було оцінено вище, ніж інвестиції в вино, яке посіло друге місце (11%), годинники (5%), монети (4%), ювелірні вироби (4%), автомобілі (2%) і марки (1%).

Природно, в довгостроковій перспективі автомобілі й вино є більш вигідними інвестиціями, ніж мистецтво. Індекс Knight Frank також демонструє сприйнятливість арт-ринку до волатильності: за останні 10 років мистецтво виросло на 78%, що нижче показників автомобілів (334%), вина (192%), монет (182%).

Ширлі нагадав, що востаннє мистецтво очолювало індекс в 2010 році, продемонструвавши зростання на 25%.

Згідно з доповіддю, коливання на арт-ринку були продиктовані цінами на мистецтво поствоєнного й contemporary сегмента. У документі наголошується, що "сенсаційний продаж картини да Вінчі може залучити ширшу аудиторію до старих майстрів у 2018 році" та стабілізувати ринок.

У доповіді говориться, що більшість покупок багатих людей - це "інвестиції пристрасті". "Радість володіння" перевершує інші фінансові мотиви, такі як "оцінка капіталу", пошук безпечної інвестиції або диверсифікація портфеля.

Слідкуйте за найцікавішими новинами з розділу НВ STYLE в Facebook

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X