Нездоланний опір бачення. У Києві триває виставка Сергія Савченка

13 грудня 2017, 14:53
З 5 по 31 грудня в київському арт-просторі Білий світ триває персональна виставка львівського художника Сергія Савченка

Його експозиції завжди відрізняються унікальними пластичними рішеннями, складністю символів, експресивною спонтанністю і відсутністю залежності від будь-яких конкретних методів або жанрів.

Відео дня

Фактично виставка є презентацією виданого каталогу робіт Сергія Савченка, створених ним упродовж останніх 10 років. Проект Нездоланний опір бачення, інспірований однойменною статтею іспанського дипломата і колекціонера Антоніо Мембріве, включає в себе живописні полотна, графіку декількох видів, інсталяцію та відео. За словами Савченка, виставка стала чудовою можливістю показати глядачам одразу декілька проектів одночасно, серед яких: Барвисті війни, Дрібниці, Портрети, Процес і матерія, тим самим спростувавши міф, що художники вважають за краще експериментувати тільки в якомусь в одному напрямі.

Портрет Х. Сергій Савченко
Портрет Х. Сергій Савченко Фото:

Важливо, що в мистецтві Савченко зовсім не займається самомилуванням. Якщо уважно простежити, які назви він дає своїм проектам, стає зрозуміло, що автор навмисне створює контекст, узагальнює, відводячи глядача від своєї особистості та допомагаючи йому подивитися на професію художника з висоти, через призму запропонованих візуально-семантичних структур: «Майстер часто стикається з опором, але, витримуючи його, щоразу створює щось дивовижне. Саме тому він завжди мобілізований і змушений боротися з напором зовнішнього світу».

Існує вислів, що за своє життя художник має пройти всю історію мистецтва, але в своєму оригінальному порядку. Так в творах митця присутні елементи експресіонізму, мінімалізму, сюрреалізму, постмодернізму. Савченкові близька концепція ризоми, запропонована Ж. Делезом і Ф. Гваттарі, що означає протистояння незмінним лінійним структурам в мисленні та бутті. В цьому разі її ідея полягає в множинності, цитатності й особливій організації цілісності зображення.

Public relations. Сергея Савченко
Public relations. Сергея Савченко Фото:

У проекті, представленому в Білому світі, Савченко не ставить перед глядачем проблему й не вказує на шляхи її вирішення. Він пропонує подорож лабіринтами колективного несвідомого, метою якого є вивчення самого феномену творчості. «Мистецтво - єдина наука, що дозволяє говорити про складні речі простою мовою. Мій товариш, що був на резиденції в NASA, розповідав, як влаштований Всесвіт. Вчені роблять висновки, вивчаючи, перш за все, мікрокосмос, атоми. Художник також може міркувати про щось глобальне, досліджуючи дрібниці, часом, опускаючись до найпримітивніших форм і сюжетів», - коментує художник.

За жанровою приналежністю Савченко також не розділяє роботи, стверджуючи, що сучасний світ стирає будь-які межі у стилях та техніках: «Навіть коли я створюю портрет, через цілком конкретний образ намагаюся показати певне абстрактне всеосяжне поняття, розширюючи перспективи вашого бачення». Його творчість можна порівняти з яскравими спалахами, нестримними і рухливими, що не бажають підкорюватися часу й існують поза нашим суб'єктивним ставленням до них. Їхня природа тяжіє до екзистенціалізму.

Інтимності. Сергій Савченко
Інтимності. Сергій Савченко Фото:

Єдиним повторюваним художнім прийомом автора є непередбачуваність як імпульсивна дія, спрямована на досягнення чистоти образу. Досконала техніка, підкріплена більш ніж двадцятирічним творчим стажем, дозволяє йому ризикувати, і, слід сказати, цей ризик завжди виправданий. За допомогою правильно розставлених художніх акцентів він досягає гармонізації простору, від якого складно відірвати погляд. «Ризик - основний принцип моєї роботи. Помились я хоч одного разу - робота перетворилася б на кітч або нудне contemporary, проте рівновага канатохідця допомагає мені балансувати».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Головним засобом художньої виразності автор вважає композицію, під цим терміном маючи на увазі структуру, емоційні ходи, вібрації, пошук ритмів, що створюють змістову канву. На питання, чи цікавить його естетика, стверджує, що майстер завжди залишається носієм смаку, тому пропорції не мають бути спотворені, навіть, якщо так хочеться догодити епосі відмирання форми.

Стежте за найцікавішими новинами розділу НВ STYLE в Facebook

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X