«Всі толкінівські королі вийшли з розповідей про Артура». Дев Патель і Джоел Едгертон про епічне фентезі Легенда про Зеленого лицаря

25 серпня 2021, 09:09

З 26 серпня в українських кінотеатрах виходить епічне фентезі американського режисера Девіда Лоурі (Історія примари, Дракон Піта) — Легенда про Зеленого лицаря.

Стрічка стала улюбленицею західних критиків і відкривала програму Гала-прем'єр 12-го Одеського кінофестивалю, до якої входили головні новинки з найближчих гучних кінотеатральних прем'єр.

Відео дня

Фільм Лоурі заснований на знаменитій поемі Сер Гавейн і Зелений лицар, візуально переробленій в оригінальну інтерпретацію, хоча і зі збереженням загальної сюжетної канви: на бенкет на честь Різдва до Камелоту до легендарного короля Артура і лицарів Круглого столу завітав незвичайний гість — Зелений лицар. Він пропонує турнір для сміливця — той завдасть йому удару, а рівно через рік Зелений лицар відповість йому аналогічним. На бій зголошується юний Гавейн, племінник Артура, не розуміючи в гру з якими наслідками він вступає. Попереду на нього чекає небезпечна подорож, результат якої може бути трагічний.

Головні ролі в Легенді про Зеленого лицаря зіграли володар премії BAFTA і номінант на Оскар Дев Патель (Мільйонер з трущоб, Лев, Історія Девіда Копперфілда), лауреатка премії Оскар Алісія Вікандер (Лара Крофт, Агенти UNCLE, З машини), а також зірка Воїна і Великого Гетсбі Джоел Едгертон. Перед українською прем'єрою фільму ми поговорили з Девом Пателем і Джоел Едгертон про новий фільм і унікальному режисерському баченні знаменитого тексту.


Вітаємо зі швидким виходом Легенди про Зеленого лицаря на великі екрани. Які у вас були перші асоціації, коли ви почули про проект?

Дев Патель: Перша думка — треба перепитати у агента, чи точно це мене запрошують на цю роль? (сміється) А в цілому, звісно, для кожного британського школяра - це дуже велика частина життя, уроків літератури та словесності, розуміння, що літературна норма вийшла прямо з записаних «артурівських» легенд, які до того передавалися поколіннями з вуст в уста. Всі ми так чи інакше асоціювали себе з цими персонажами, а пригоди Гавейна — особливий розділ. Я завжди відчував особливу симпатію до цього героя при всій його можливій неканонічності як титульного героя.

Джоел Едгертон: Так, очевидно, що всі шекспірівські принци, і толкінівські королі й хоббіти прямо вийшли з розповідей про Артура, Гавейна, їхніх побратимів. Моєю першою асоціацією було не Екскалібур або якийсь інший епічний фільм про Артура, а спогад з дитинства. Я маленьким прочитав в збірнику казок сучасний переклад Сера Гавейна і Зеленого лицаря і для мене це була весела байка про хлопця, який замахнувся на занадто великий шматок пирога. І тут раптом мамина подруга, університетська професорка, зупиняється у нас на вихідні і читає якусь наукову працю про поему, про протиставлення християнства і язичництва в тексті. Мою юнуе свідомість вразило, що виявляється текст можна інтерпретувати якось «складно» (сміється). Тож історія Гавейна для мене повчальна у всіх сенсах.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

надано Volga Ukraine
Фото: надано Volga Ukraine

Погляд Девіда Лоурі на легенду дуже особливий, відмінний від звичного розуміння лицарського роману, це не торкнулося якихось ваших дитячих спогадів?

Джоел Едгертон: Якщо ви працюєте з талановитим й розумним режисером, то довіряєте його напрямку. Я вже точно довіряю Девіду Лоурі. Частина нашої акторської роботи полягає в тому, щоб ставити правильні питання режисерові, особливо коли мова йде про дуже візуально насичене кіно як Легенда про Зеленого лицаря, коли ви не можете собі цілком уявити всю картину, вона тільки в голові режисера.

У фільму цікавий підхід до минулого, яке одночасно виглядає візуально більш сучасним, і дуже канонічно. Це якось змінило ваш підхід до акторського виконання?

Дев Патель: Все це вибудовував Девід, нам лише потрібно було йти цим шляхом. Дійсно, у фільмі є деталі, які можна було б віднести до більш сучасних: костюми, деякі моменти в музичному оформленні, певні ракурси. Але в той же час Легенда насичена класичними техніками, наприклад, в тому, що стосується роботи з великими планами, гримом, природним світлом та іншими елементами. В кінці-кінців, я там спілкуюся з лисицею, що розмовляє, і гігантами, яких на майданчику немає. А це тепер прикмета великого фільму, коли ти спілкуєшся з тим, що потім оживе на постпродакшені.

надано Volga Ukraine
Фото: надано Volga Ukraine

Всі елементи - одяг, мечі, грим — все це частина процесу з досягнення моменту, коли ви можете сказати собі: «Тепер я точно відчуваю роль»?

Джоел Едгертон: Безумовно, я обожнюю цю частину команди, яка нас перетворює. Це найважливіший фінальний штрих, який допомагає тобі злитися з історією. Точно тією ж великою мірою, що і взаємодія з іншими акторами. Грати у вакуумі - складне завдання. Тому мене так захоплює робота Дева, який пристойний відрізок фільму провів без інших акторів у кадрі.

Дев Патель: Без цієї підтримки художників по костюмах, декораторів — всіх, хто творив магію навколо — було б нестерпно важко. Ще дуже допомогло на цьому етапі, що у нас було багато сцен при природному освітленні в найкрасивіших районах Ірландії. Це само по собі було чудовою декорацією. Бачення нашого режисера і робота всієї команди перетворили кожен кадр цього фільму на витвір мистецтва, акторство тут тільки доповнювало процес, заданий режисером.

надано Volga Ukraine
Фото: надано Volga Ukraine

Тобто це все правда, що в багатьох сценах камера працювала просто поки ви серед лісу замерзали? Справжній метод з класики 70-х.

Дев Патель: Так, в цьому околосередньовічному костюмі, зв’язаний в лісі, і камера працює, поки ти не звільнишся завдяки тій гілці, що лежить он там. Але це чудовий підхід, з якого виходить автентична гра. І Девід завжди був дуже доброзичливий і прекрасно розуміє, як працювати з акторами, щоб ми навпаки розкрилися, а не закривалися в своїй шкаралупі. Він — художник, а не диктатор.

Девід Лоурі перед американською прем'єрою фільму розповів, що значно переробив фільм, скориставшись перенесенням на рік через пандемію. Ви бачили ту версію, яка повинна була бути показана в 2020 році?

Дев Патель: Ні, але ось-ось ми якраз мали її подивитися, як фільм був перенесений, і Девід знову приступив до роботи виключно за власною ініціативою, студія була задоволена фільмом. Розумієте, якщо була б ще можливість і час — він би продовжив покращувати своє дітище.

Джоел Едгертон: Поза всякими сумнівами, він впорався із завданням тоді, і тим більше — впорався сьогодні. Просто енергії у нього дуже багато.

Легенда про Зеленого лицаря — український трейлер:

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X