Королева Канн. Леа Сейду про кінофестиваль на набережній Круазетт, чотири прем'єри і «божевільного» Абделатіфа Кешиша

8 липня 2021, 16:27

Французька актриса Леа Сейду нарозхват на 74-му Каннському кінофестивалі - тут вона представить цілих чотири своїх нових фільми, пише про неї журнал Deadline, що помістив Сейду на обкладинку свіжого номера і назвав статтю — Королева Канн.

Чотири фільми, в яких знялася Сейду, потрапили в офіційний відбір Канн: це роботи режисерів Веса Андерсона і Арно Деплешена, з якими вона працювала раніше, а також перша спільна робота з Бруно Дюмоном і Ільдіко Еньеді.

Відео дня

«Це безумство, - говорить Сейду. - Я знялася в одному американському, європейському і двох французьких фільмах, і всі вони такі різні. Це здорово, що всі вони були відібрані Каннами».

Видання зазначає, що Канни - другий дім для Сейду. Вона пропустила тільки один фестиваль з 2013 року, коли вона отримала Золоту пальмову гілку за фільм Життя Адель. Свій перший візит в Канни Сейду зробила в 2007 році, незабаром після початку своєї кар'єри, і за 14 років зарекомендувала себе як один з найпопулярніших акторів Франції, пустивши коріння в Голлівуді. «У мене багато яскравих спогадів про Канни, - каже вона. - Звичайно, я відчуваю себе як вдома».

Bertie Watson/Deadline
Фото: Bertie Watson/Deadline

Дід Сейду є головою французької кінокомпанії Pathé, а брат її дідуся - головою Gaumont, але коли вона починала кар'єру, сім'я не створювала для неї ніяких можливостей. «Я взагалі не виросла в цьому світі, - наполягає вона. - Я з цієї культурної сім'ї, але в той же час в дитинстві я була абсолютно одна. Я була невдахою. Я дуже погано вчилася в школі, і я завжди відчувала себе трохи сиротою».

Актриса згадує, що вдячна за свою кар'єру в кіно невзаємній закоханості: вона закохалася в актора і намагалася довести йому, що стане більш популярною. «Я перемогла, - сміється Сейду. - Насправді, тільки тому, що він мене ніколи не любив».

«Я завжди відчувала себе прозорою, ніби могла стати ким завгодно; Я могла бути ким завгодно. Це дивне почуття, але я схожа на порожню сторінку, і люди можуть проектувати на мене щось», - каже Сейду.

За її словами, роль в Французькому віснику Веса Андерсона близька її відчуттям у житті. Тут вона грає Симону - тюремну наглядачку, яка стає музою ув'язненого художника Мозеса Розенталера (Бенісіо дель Торо). Строгий охоронець Симона насолоджується свободою, яку відчуває, коли позує оголеною художнику. «Це невелика роль, - говорить вона. - Але я відчуваю, що [Симона] - концентрат всього. Це кумедно, дуже кумедно. Це глибоко. Вона дуже холодна, але при цьому дуже емоційна».

Кадр з фільму Французький вісник
Фото: Кадр з фільму Французький вісник

Сейду вважає роботу з Андерсоном особливою: «Він такий унікальний режисер. Його фільми можна впізнати за естетичною формою. Працювати з ним дуже надихає». І порівнює цей досвід з роботою з Квентіном Тарантіно. «Це дійсно схоже на театральну трупу, яку вони обидва збирають, - каже Сейду. - Для них кіно - це спектакль. З Весом у вас немає трейлерів або зеленої кімнати. Ви ділите все з іншими акторами і техніками. Ми всі спимо в одному готелі й щоночі разом вечеряємо. Він знає імена всіх статистів. Немає ніякої ієрархії».

За її словами, Андерсон також наполіг, щоб в Каннах знімальна група його фільму зупинилася в одному готелі за межами Канн: «Він дійсно бачить в нас сім'ю. І Квентін такий само».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Bertie Watson/Deadline
Фото: Bertie Watson/Deadline

Вона з любов'ю згадує зйомки у Тарантіно в Безславних виродках. «Квентін був першим великим режисером, з яким я працювала, - каже актриса і розповідає, як вони зіткнулися в Каннах в 2019 році: «Він сказав: «Я так пишаюся тобою і пишаюся тим, як ти виросла як актриса". Я була  зворушена. Уявляєте, яке шаленство було працювати з ним для молодої актриси 22 або 23 років?»

«Я не хочу бути французькою актрисою, - каже Сейду про свої амбіції. - Я хочу бути актрисою. Я хочу поїхати за кордон і не маю жодних обмежень. Навіть з чоловіками і жінками, мені не подобається гендерна приналежність. Жіночність і мужність. Я люблю акторів, які одночасно мужні та жіночні. Я не люблю зациклюватися на чомусь конкретному».

Актриса згадує, що зйомки у фільмі Життя Адель були складними для неї, а сцени сексу змусили її відчути себе «повією». Двомісячні зйомки розрослися до п'яти місяців, іноді з 18-годинними робочим днем, а об'єктив режисера Абделатіфа Кешиша був націлений на виконавиць головних ролей навіть в приватні моменти, коли вони не знали, що знімають. «Це було дуже складно, - каже вона. - Це було складно, тому що Кешиш божевільний. Він божевільний. Він маніпулював нами, і це було надзвичайно складно на психологічному рівні».

Кадр з фільму Життя Адель
Фото: Кадр з фільму Життя Адель

Також вона розповіла, що Кешиш заборонив їй дивитися фільм перед прем'єрою в Каннах. Життя Адель було показане ближче до кінця фестивалю 2013 року, і Сейду благала директора фестивалю Тьєррі Фремо дозволити їй попередньо переглянути фільм. «Я подумала, о Боже, це лайно. Він вирізав майже половину фільму. Ми зняли стільки сцен, яких немає у фільмі. Я думала, що для мене це буде кінець», - згадує Сейду і додає, що після того, як фільм отримав схвальні реакції після показу для преси, вони знаходились «у хмарах» аж до церемонії нагородження в кінці фестивалю.

Сейду не приховувала свого дискомфорту під час зйомок. Свої перші подібні коментарі вона зробила на канській прес-конференції, на якій був присутній Кешиш. Пізніше режисер пригрозив подати до суду на Сейду за наклеп, і вони до сих пір уникають один одного.

Bertie Watson/Deadline
Фото: Bertie Watson/Deadline

Проте, актриса каже, що пишається цією роботою: «Я пишаюся фільмом і пишаюся тим, що пройшла через цей процес. Кіно - це спосіб вчитися чомусь і рости, і хоча мені було незручно випробувати це, тепер я відчуваю, що можу все».

«Грати не повинно бути комфортно. Ви повинні покласти на стіл свою плоть і кров», - додає Сейду.

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X