Братков, Глядєлов, Кадан. У Довженко-центрі відкриється виставка номінантів Шевченківської премії 2020

12 лютого 2020, 09:49

13 лютого в Музеї кіно Довженко-Центру відкриється виставка Короткий список. На ній будуть представлені роботи номінатів Шевченківської премії 2020 року у категорії Візуальне мистецтво.

Зокрема, в рамках виставки будуть представлені проекти Імперія снів Сергія Браткова, Карусель Олександра Глядєлова та (не)означені Нікіти Кадана.

Сергій Братков. Імперія снів

Відео дня

Братков — один із перших художників періоду незалежності України, який у своїй художній практиці почав порушувати питання ідентичності - національної та особистої. Серія Імперія снів бере свій початок 1988 року, коли художник багато експериментував із фотографією, що пізніше визначило основу його творчого методу — колажування, сприйняття дійсності як колажу. Для проекту 2016−2017 року художник використовує свій особистий архів фотографій різних років — від 1990-х до 2010-х, які піддає різним трансформаціям. В основі — знову ж таки сновидіння, роздуми про політичну реальність, взаємовідносини між двома країнами (з 2000 року Братков проживає у Москві), ідентичність.

Сергій Братков
Фото: Сергій Братков

Олександр Глядєлов. Карусель

Проект продовжує серію висловлювань художника про природу людського в умовах розпаду тоталітарної держави, де автор застосовує документальну фотографію для висвітлення сутності теперішнього часу.

У Каруселі Глядєлов поєднує світлини, зроблені в різний час і за різних обставин (в дитячих інтернатах, місцях позбавлення волі, в’язничних лікарнях), включно з найновішими кадрами з воєнної української реальності, в єдине полотно. Утворена таким чином візуальна послідовність перетворюється з лінійного переліку окремих фіксацій фрагментів пострадянської історії на цілісне нерозривне полотно нашої власної колективної біографії. Карусель демонструє реальність, яку заведено заперечувати або не бачити за якоюсь злочинною суспільною згодою.

Олександр Глядєлов
Фото: Олександр Глядєлов

Нікіта Кадан. (Не)означені

Проект (не)означені Кадана пропонує ширшу оптику, нові формати та платформу для обговорення та осмислення сучасних проявів насилля, нетерпимості, радикалізації на ґрунті соціальної, етнічної та сексуальної іншості та ширше — процесів виключення та іншування.

Проект має міжнародний вимір, адже дві серії робіт Нікіти Кадана з цього проекту є у колекції відомих музеїв: Музею сучасного мистецтва у Варшаві (Muzeum Sztuki Novoczesnei) та Антверпенського музею сучасного мистецтва (MUHKA).

Нікіта Кадан
Фото: Нікіта Кадан

Виставка є спробою нового складу комітету премії модернізувати її. «Шевченківська премія є, безумовно, спадком радянських часів, але в сучасних умовах, за відсутності достатньої кількості та якості інструментів оцінки, саморефлексії, формування ієрархій у мистецькому середовищі тощо, ця премія може сприяти оздоровленню креативних практик у країні», — каже голова комітету Юрій Макаров.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Як розповідають автори ідеї створення виставки, члени комітету премії Влада Ралко, Тетяна Кочубінська та Михайло Рашковецький, «різні за естетикою, інтонаціями, художнім методом, ці твори, поєднані разом, ілюструють природу людського у сьогоднішніх умовах політичної нестабільності, історичної фальсифікації та неможливості охопити дійсність».

«У основі своїй всі митці використовують медіум фотографії, але їх об'єднує не лише це. Автори вводять глядача в стан трансу, перехідний стан. Кадан — створюючи з документальних фотографій сугестивний чорно-білий живопис, водночас підключаючи до свідомості „пацієнта“ багатофункціональний аналітичний апарат. Глядєлов — за допомогою травмуючого шоку заримованих і зациклених межових ситуацій. Братков — колажуючи калейдоскоп підсвідомого в образі оманливо лагідних, легких підковдр. Жорстко, чи іронічно, чи безжально, — всі вони пред’являють болючу правду, здираючи з неї „пост“, як шкіру», — кажуть автори ідеї виставки Короткий список.

Графік роботи виставки:

Відкриття: 13 лютого о 18:00. Вхід вільний

14 лютого — 4 березня

Години роботи: 12:00 — 19:00, вихідні дні - понеділок, вівторок. Вхід вільний

Увага! Виставка не рекомендована до відвідування дітьми до 16 років

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X