«Серіальний пітчинг — це історична подія для нас». Директор з розвитку Молодості про індустрійну секцію як інший бік фестивалю

4 червня 2021, 09:16

У Києві триває 50-й міжнародний кінофестиваль Молодість. Крім десятків відібраних фільмів з низки конкурсних та позаконкурсних програм, він пропонує цілий напрям заходів для представників індустрії кіно.

Детальніше про індустрійну секцію ювілейної Молодості, яка пропонує понад 25 подій різного спрямування — пітчингів, майстер-класів, панельних дискусій тощо, НВ розпитав заступника генерального директора, директора з розвитку кінофестивалю Гліба Родченкова.

Відео дня

— Глібе, 50-й кінофестиваль Молодість у самому розпалі. Якщо з конкурсними програмами та з позаконкурсними показами все зрозуміло, то розкажіть: на кого орієнтована індустрійна секція кінофестивалю? Та яке значення такий формат фестивальної взаємодії має для кіносфери?

Індустрійна секція 50-ї Молодості це насправді проєкт, яким ми пишаємося на рівні з нашою програмою фільмів. Кінофестиваль — це meeting point, потужна платформа, де відбувається взаємодія усіх ключових стейкхолдерів кіноіндустрії - від власне виробників до донорів, представників державних інститутів, ключових студій, медіа та, звісно, глядачів. Саме тому, місія кінофестивалю — це стати дороговказом якісних та позитивних змін у кіноіндустрії, надавши платформу для пошуку нових рішень та створення нових проєктів.

Гліб Родченков (Фото: Олександр Рибка)
Гліб Родченков / Фото: Олександр Рибка

Індустрійна секція в першу чергу орієнтована на представників кіноіндустрії, які отримують можливість здобути нові знання та поділитися досвідом зі своїми іноземними колегами. У той же час фестиваль виконує своє завдання нетворкінгу між фахівцями з України та з-за кордону. Однак, оскільки Молодість завжди відкрита до тих, хто лише починає свій шлях в кіноіндустрії, секція залучає і молодих творців, аби вони отримали безцінний та безпрецедентний досвід від своїх вже сформованих та почасти майбутніх колег. Цей формат взаємодії є ключовим для кінофестивалю, оскільки ми дбаємо не тільки про культурно-мистецьке значення нашого продукту, але і про ринок, який безумовно необхідно стимулювати та розширювати.

— Індустрійна секція 50-ї Молодості об'єднує понад 25 подій різного спрямування та тематики, які мають допомогти нашим кінематографістам у налагодженні зв’язків та пошуку партнерів. Чи відзначили ви для себе, які напрямки такої взаємодії та які теми найбільше хвилюють наших кіномейкерів? Які події викликають найбільший ажіотаж?

У програмі індустрійної секції ми розкриваємо не лише найбільш гострі питання у розвитку кіноринку в Україні, однак і говоримо про власне освітні події на прикладі case studies. Саме ця методологія лежить в ядрі більшої частини майстер класів — це реальний та живий досвід від справжніх профі індустрії. Українські та іноземні продюсери, серед яких, приміром, Ада Соломон, продюсерка фільму-переможця цьогорічного Берлінале, представляють свій досвід у створенні успішних проєктів. Це і тематичні напрямки — як працювати в конфліктних зонах, як працювати з ЛГБТК+ кіно, як працювати з кастингами в епоху діджиталізації, потужний блок воркшопів за різними аспектами документалістики — напрямку, який досить потужно розвивається в Україні, та багато усього іншого.


Сьогодні одним з найбільш важливих напрямків, які хвилюють кіноіндустрію, звісно, є проблеми з реалізацією системи кешрібейтів, аспектами міжнародної співпраці та копродукції та як її власне масштабувати в українських реаліях. Фактично, як залучати інвестиції в Україну через кіно. Саме тому на панельній дискусії з успішними українськими продюсерами та німецькими й грузинськими фахівцями відбувся обмін досвідом та були визначені напрямки, в яких необхідно покращувати ситуацію в Україні. Також для прикладу в рамках іншої події підіймалося питання важливості кінофестивалів для розвитку суспільства, та яким чином вони змінюються в добу пандемії, та куди нам рухатися далі та чого очікувати.

— Чи можна приєднатися до майстер-класів та послухати інформацію, яка зацікавила, дистанційно?

Кінофестиваль Молодість вже вдруге відбувається в гібридному форматі, забезпечуючи як офлайн, так і онлайн можливості для глядачів та індустрії. Усі майстер класи доступні у форматі live та у записі на сторінках соціальних мереж кінофестивалю.

Олександр Рибка
Фото: Олександр Рибка

— Всесвітня пандемія внесла корективи у всі сфери життя, не виключаючи виробництво кіно. Чи торкнеться так би мовити «навчальна» частина секції тонкощів роботи у нових реаліях?

Безумовно, кіноіндустрія так само зазнала певної трансформації свого виробничого процесу. Так само кіно відобразить у своїх наративах пандемію, як одну з найбільш вирішальних подій сьогодення. У більшості випадків на індустрійних подіях питання щодо пандемії та її впливу на нові реалії роботи підіймаються нашими спікерами. Так само заплановані й більш вузькі майстер-класи, які присвячені власне реалізації та промоції проєктів у постковідну добу.

Тим не менше, ми вже рухаємося у напрямку, коли кіноіндустрія буде розвиватися, врахувавши усі ті виклики, які були поставлені пандемією, і, судячи з реалізації індустрійної секції, — усі налаштовані досить оптимістично.

— У рамках нинішньої Молодості вперше відбудеться серіальний пітчинг, і вже у середу, 2 червня, відбудеться його фінал, де 10 учасників презентують свої ідеї наживо. Чим важлива ця подія для індустрії та чи бачите ви в ній задатки того, щоб в Україні знімали більше якісних серіалів, приміром, як Спіймати Кайдаша?

Насправді кінофестиваль Молодість — це не про серіали, ми фестиваль авторського кіно в першу чергу. Однак серіальний пітчинг ­- це без перебільшення історична подія для нас. Фестиваль як платформа для взаємодії кіноіндустрії прагне підтримувати розвиток індустрії у всіх її напрямках. Серіал — як форма аудіовізуального продукту — на наше переконання може так само бути драйвером виробничого процесу та розвитку індустрії загалом. Хочеться, аби українських вітчизняний продукт рухався у напрямку не лише якості, але й актуальності наративів.

Переможниця серіального пітчингу (Фото: Олександр Рибка)
Переможниця серіального пітчингу / Фото: Олександр Рибка

Коли ми готували цей проєкт, не знали, чого очікувати, оскільки цей ринок ще досить у стартових категоріях. Мова саме про ринок якісних серіалів. Тому це дійсно була авантюра, яка все ж таки вартувала свого результату. Ми отримали 45 серйозних заявок, з яких до пітчингу було відібрано 10 проєктів. І вже сьогодні (2 червня — НВ) ми визначили проєкт-переможець, надавши перевагу найбільш оригінальній ідеї, реалізація якої значною мірою залежить від тієї підтримки, яку надають партнери цього пітчингу — 25 тис. доларів технічного та фінансового забезпечення на створення тизеру від 1+1 media, Київстар ТБ та Megogo. Додам, що проєктом-переможцем стала ідея серіалу Ми розходимося (Стефанія Соловйова, Каріна Бєлова та Вікторія Дмитрієва).

— Крім серіального пітчингу, цього року ви організували ще два. Розкажіть про них більш детально.

Дійсно, цього року в нас справжня ринкова платформа Молодості. Іншими пітчингами стане наш традиційний ринок міжнародної копродукції Boat Meeting за підтримки StarMedia, де будуть представлені 6 українських та 6 міжнародних проєктів повнометражних фільмів, а у складі журі будуть легендарний польський режисер Кшиштоф Зануссі, головна продюсерка фільмів та серіалів телеканалу 1+1 Олена Єремєєва та продюсерка StarMedia Олександра Касперська.

Ну і звісно це наш партнерський документальний пітчинг B2B DOC LAUNCH PAD, що представить 12 проєктів документальних фільмів зі Східної Європи та цілу серію тематичних майстеркласів та воркшопів, індивідуальних презентацій та консультацій, покликаних підготувати ці проєкти для подальшої реалізації та пошуку нових можливостей.

Такі події, насправді, дають не лише фінансову підтримку та нові можливості в реалізації нового продукту, але виконують і місію утворення нових зв’язків між фільммейкерами та покращують їхній рівень та навички самопрезентації та пітчингу. Пітчинг — це абсолютно ринкова історія, і хочеться, аби їх було ще більше, і ще більше проєктів отримували підтримку та досвід взаємодії з ринком.

— Ми фактично знаходимось на екваторі 50-ї Молодості, тож частина подій індустрійної секції вже позаду. Але на учасників фестивалю ще чекають, приміром, майстер-клас видатного Кшиштофа Зануссі. Які з подій цього напрямку з тих, що ще попереду, ви радили б обов’язково звернути увагу? Яких спікерів не варто пропустити?

У нас попереду ще два пітчинги і звісно низка майстер-класів, наприклад, від члена міжнародного журі Мауріціо Фантоні-Міннелла про італійське документальне кіно та виступ американського режисера Мераві Ґеріма про те, як стартувати зі своїм проєктом.

50-й ювілейний Київський міжнародний кінофестиваль Молодість проходить у Києві з 29 травня по 6 червня у гібридному форматі, що передбачає офлайн та онлайн активності.

Повну програму 50-го Київського міжнародного кінофестивалю Молодість дивіться тут

Показати ще новини
Радіо НВ
X