Поставлять антифашистську п'єсу Брехта. Київський театр імені Івана Франка відновлює репетиції
Національний театр імені Івана Франка (Київ) готовий до відновлення показу своїх постановок і починає репетиції.
Як повідомляє Zn.ua, таке рішення було прийнято на зібранні творчого колективу.
Наразі немає змоги повноцінно грати теперішній великий репертуар на двох сценах театру. Тому керівництво Театру імені Івана Франка проводить перемовини з адміністрацією Київської музичної академії та Київського театру імені Лесі Українки, аби час від часу грати популярні постановки на їхніх майданчиках.
Які саме вистави франківців потраплять на сцени Музичної академії та Театру імені Лесі Українки, поки що обговорюється.
Тим часом франківці планують поновлювати репетиційний процес на Камерній сцені. Зокрема — нової вистави Калігула за п'єсою Альбера Камю режисера Івана Уривського. «Дійшли до моменту, коли Калігула захворів. І нам залишилося зробити ще дві його передсмертні сцени. Потім, коли почалося повномасштабне вторгнення Росії в Україну, виникали сумніви: чи варто взагалі продовжувати цю роботу, чи потрібна вона саме зараз? І от саме зараз мені здається, що історія у творі Альбера Камю (а драматург закінчував свою п'єсу 1944 року, у самий розпал Другої світової війни) про те, що зло варто вбивати ще в його зародку, щоби таке зло не проростало, не давало пагонів та коріння і не знищувало інших. Сьогодні п'єса Камю мною сприймається як попередження стосовно того, що тип хворобливого правителя-тирана (такий, як Калігула) можливий в усі часи, і до нашої ери, і в нашу еру також, на жаль. Такі, як Калігула, отримують іноді абсолютну владу і здатні знищувати все довкола», — розповів Уривський.
«Відчуваю, що коли наша вистава народиться, то вона матиме дві частини, два стилістичні напрямки: „до“ і „після“ всього того, що пов’язане з теперішньою війною. Гадаю, коли зустрінемося з акторами, то нам буде про що поговорити і подискутувати на тему імператора Калігули і нашоі теперішньої божевільної війни. Діалог з акторами завжди дозволяє поглянути на ту чи іншу п'єсу у новому ракурсі», — додав режисер.
У свою чергу головний режисер театру імені Івана Франка Дмитро Богомазов говорить, що теперішня війна помітно вплине на репертуарну політику багатьох українських театрів і їхнього театру. Він додає, що до війни розпочав роботу над однією з комедій Мольєра, однак наразі зупинив свій вибір на культовій політичній п'єсі Кар' єра Артуро Уі, якої могло не бути авторства німецького драматурга Бертольда Брехта.
Брехт задумав свою політичну антифашистську п'єсу-памфлет ще 1935 року, а закінчив роботу над текстом 1941 року. То був час, коли нацистська Німеччина вже майже захопила Європу, і Брехта тоді цікавила тема злету фюрера.