Фальшиве обрізання, повстанець проти системи, і фільми з шансами. Щоденник НВ з Каннського кінофестивалю

10 липня 2021, 21:18

Головний редактор сайту НВ Юлія МакГаффі продовжує вести щоденники Каннського кінофестивалю.

Ми тут не встигли озирнутися, а до кінця Каннського фестивалю залишився лишее тиждень. Фестивальна гонка в розпалі і ми продовжуємо розповідати про фільми, які показують в основному конкурсі Канн і не тільки в ньому.

Відео дня

Юлія МакГаффі

Головний редактор сайту НВ

В основній конкурсній програмі встигли показати мюзикл Леоса Каракса Аннетт і драму Франсуа Озона Все пройшло добре. Аннетт поки лідирує за голосуванням у рейтингу міжнародного журі кінокритиків, який щодня публікується у виданні Screendaily, а французькі критики настільки були вражені, що навпроти назви фільму в журналі Le Film Francais стоять одразу три Золоті пальмові гілки. У Озона — одна пальмова гілка і 2,2 з 4 за версією Screendaily.

Ізраїльський режисер Надав Лапід, чия попередня картина Синоніми отримала Золотого ведмедя на Берлінале в 2019 році, привіз в основний конкурс Канн ультра-персональний жорсткий і дуже сердитий фільм Коліно Ахеди про взаємини художника, котрий повстає проти системи, і держави, про межі цензури в країні, яка фактично вже багато десятиліть перебуває в стані війни із сусідами.

The Guardian у своєму огляді назвала новий фільм Лапіда «блискучою історією про ізраїльську травму». Головний герой — кінорежисер з Тель-Авіва, який під час зйомок проєкту про палестинську активістку Ахеду Тахімі приїжджає з показом у невеличке ізраїльське поселення на кордоні з сектором Гази.

Режисер Надав Лапід (у центрі) з Авшаломом Поллаком і актрисою Нур Фібак, які зіграли головні ролі у фільмі (Фото: REUTERS/Johanna Geron)
Режисер Надав Лапід (у центрі) з Авшаломом Поллаком і актрисою Нур Фібак, які зіграли головні ролі у фільмі / Фото: REUTERS/Johanna Geron

За рейтингом Screendaily у фільма 2,1 бала з чотирьох можливих. Але це, звичайно, не відображення реальних шансів картини отримати Золоту пальмову гілку, а думка критиків. І враховуючи, що журі цього року очолює дуже політизований Спайк Лі, можливо все. І взагалі в Каннах можливо все і завжди. Поки що фільм Лапіда хтось хвалить, а хтось лає і звинувачує в нелюбові до Ізраїлю.

Ще один фільм з основного конкурсу, який цілком може претендувати на один із призів у Каннах — Lingui, Кровні узи режисера з Чаду Махамата-Салеха Харуна, який живе у Франції. Кровні узи — жорстка соціальна драма про життя в Чаді — про матір-одиначку, якій трохи більше ніж тридцять років. Коли вона завагітніла, родина відмовилася від неї, вона живе практично в нетрях з 15-річною дочкою і дізнається, що дочка вагітна. Зробити аборт у мусульманській країні, де це заборонено — великий челендж. Харун у фільмі також порушує проблему жіночого обрізання, яке практикують у багатьох африканських країнах — і завдяки йому, ми дізнаємося, що якщо батько-мусульманин наполягає на обрізанні дочки, а мати проти, то вона може звернутися до людини, яка зімітує цю операцію.

Кадр з фільму Харуна (Фото: Pili Films via www.festival-cannes.com)
Кадр з фільму Харуна / Фото: Pili Films via www.festival-cannes.com

Зазвичай жорсткі соціальні драми про життя в бідних африканських країнах закінчуються погано — ми всі до цього звикли. Однак Харун не йде второваною стежкою. Ще кілька причин подивитися цю картину за можливості — це неймовірні фактурні зйомки і приголомшливі актори, яким зала під час прем'єри влаштувала овацію.

Слухайте подкаст на цю тему

Хочеться розповісти ще про один фільм — тепер вже не з основного конкурсу — картину британської режисерки Джоанни Хогг Сувенір. Частина II, прем'єра якої відбулася в Каннах у межах програми Directors 'Fortnight — Двотижневик режисерів.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Це сиквел її картини Сувенір про юність дівчини, яка вчиться в кіношколі на режисера, і закохана в людину, що є героїновим наркоманом. Коли я виклала у себе в Фейсбуці фотографію з прем'єри нового фільму Хогг — посипалися запитання, а що це взагалі за дівчина стоїть на сцені поруч з Тільдою Свінтон.

Тільда Свінтон з дочкою Онор на прем'єрі фільму Сувенір. Частина II в Каннах (Фото: НВ)
Тільда Свінтон з дочкою Онор на прем'єрі фільму Сувенір. Частина II в Каннах / Фото: НВ

Виявляється, багато хто чомусь не знав, що у Тільди Свінтон є дочка і що вона актриса, до того ж дуже хороша. 23-річна Онор Свінтон Бірн зіграла головну героїню і в першій, і в другій частині Сувеніра. Тільда Свінтон в обох фільмах зіграла її маму. Сувеніри варто подивитися хоча б заради цього блискучого сімейного дуету. До речі, Тільда Свінтон і Джоанна Хогг — подруги ледь не зі шкільної лави.

Обидва фільми Хогг вважають автобіографічним — схоже, що режисерка розкладає по поличках те, що сталося з нею в юності і як кажуть, закриває гештальти. І хоча сама режисеркка на прем'єрі сказала, що обидва фільми незалежні один від одного, другий Сувенір краще все-таки дивитися після першого — перша частина є на Netflix.

Про всяк випадок — у Свінтон є ще син Ксав'є і вони з Онор двійнята.

Нагадаю, що ми з Олексієм Тарасовим, головним редактором Радіо НВ, дуже оперативно розповідаємо про те, що відбувається на Каннському кінофестивалі в нашому подкасті «Двоє у Каннах».

Слухайте подкаст на цю тему
Показати ще новини
Радіо НВ
X