Фатальні помилки та любов без тями. Інтервʼю з Іреною Карпою, яка створила аудіосеріал Вісім — його вже можна послухати онлайн

29 грудня 2021, 13:10
Ілюстрації до аудіосеріалу створила Aïda Boufaïm (Фото:Karpa Irena/Facebook)

Ілюстрації до аудіосеріалу створила Aïda Boufaïm (Фото:Karpa Irena/Facebook)

Вісім — художній аудіосеріал про героїв, які подорожують світом, розслідують вбивства, тікають від власних демонів та кохають без тями. Слухачам доведеться полюбити їх або ж люто зненавидіти, йдеться в описі восьмиепізодного твору, що доступний на платформі НВ Подкасти.

Авторка сценарію — письменниця Ірена Карпа — презентувала на Радіо НВ аудіосеріал та розповіла про особливості написання сценарію.

Ірена Карпа

письменниця, авторка сценарію аудіосеріалу Вісім

— Що треба зробити, аби не тільки письменником, а ще й людиною, яка пише аудіосеріали?

Відео дня

— Писати [сміється — ред], напевно, уявляти, слухати. Наші органи чуття мусять бути якось задіяні. Одразу забираю всі [лаври] від себе, тому що працювала ціла команда. Режисерка [Анастасія Гетьман] дуже багато зробила. Потім актори, із якими працювала режисерка. Тобто це не я на різні голоси наговорила цей серіал. Я просто написала тексти, з яких потім щось робилося.

Я пишу ще й кіносценарії, але це інша специфіка.

— У кіно можна все показати картинкою.

— Так, це має бути візуальна дія. Кіно треба писати так, начебто це німе кіно. З першого драфту глядач має все розуміти без діалогів. В аудіо-серіалі, в радіоп'єсі навпаки — навпаки: щоб глядач розумів все без картинок, щоб було чутно діалоги, додаткові звуки, шуми. А тоді для створення картинок працює уява нашого слухача.

Це дуже цікаві челенджі.

— Ви проходили курс написання радіоп'єс з британською викладачкою. Що такого вразило під час цього курсу, чого ані в кіновиробництві, ані в книжковому написанні немає?

— Це було, напевно, те, що вона сказала: «Щоб ви не написали, перед тим, як здавати радіоп'єсу, спокійно рубайте цілу третину. Від цього ваш твір тільки виграє. Першу третину завжди можна відрубати». Це було дуже дивно і цікаво. Я і про тексти так думаю, тому що люди дуже довго «розкочегарюються» — щось там думають, пишуть якісь ліричні відступи.

У радіоп'єсі все на діалогах зав’язано. П'єсу ми пишемо, коли хочемо якусь важливу філософську проблему вирішити лише за допомогою діалогу. Тут все ж ще йшлося про якісь такі атмосферні речі. Тому у нас є і інтершуми, додаткові ефекти — те, чого зазвичай немає в радіоп'єсі. В радіоп'єсі може бути тільки музика, а тут пробували додавати все — звук розбитих машин, звуки тварин, звуки ночі.

— Які актори були задіяні?

— Усе це професійні актори, які озвучують кіно. Якщо людина звикла ходити в кінотеатри на українську озвучку, то їй ці голоси будуть знайомі.

Усі епізоди аудіосеріалу Вісім
Редактор: Юлія Козіна

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X