Генія в студію: як публіка прийняла фільм Стів Джобс
Стів Джобс не був найбільш багатостраждальним проектом в історії Голлівуду, але по дорозі на великі екрани його неабияк трусило. До нього хотіли залучити режисера Девіда Фінчера, а на головну роль звали Леонардо Ді Капріо, але вони не погодилися. А потім від фільму відмовилася і студія Sony.
Проект не пропав, бо його швидко підхопила Universal. Режисер Денні Бойл і сценарист Аарон Соркін на той час вже були в команді, окуляри і светр наділи на Майкла Фассбендера, і справа пішла. Ось тільки завзятість творців картини не сильно допомогла, коли вона вийшла на екрани. Особливо гостро на фільм відреагували...
Друзі та колеги
Коли працюєш з людиною досить довго, щоб стати друзями, вторгнення в його особисте життя розцінюєш, як власну образу. Тому не дивно, що колишні колеги Джобса сприйняли фільм прохолодно. Вони практично одноголосно нарікали на перекручування фактів і стверджували, що у екранного Стіва немає нічого спільного зі Стівом реальним. У різних формах подібний вердикт винесли Енді Херцфельд і Деніел Коттке, чиї імена глядач почує під час перегляду картини, а також дизайнер Apple Джонатан Айв і відомий журналіст Уолт Моссберг. Наступник Джобса Тім Кук сказав, що творці подібних фільмів ведуть себе як "опортуністи", а його вдова Лорен Пауелл взагалі намагалася не дати картині вийти у світ. Так що друзі, колеги та близькі Стіва виступили затятими критиками, але у фільму знайшлися і...
Захисники
Таких, правда, виявилося небагато. Єдиним очевидцем подій, який залишився повністю задоволений Стівом Джобсом виявився його друг і співзасновник Apple Стів Возняк. На відміну від інших він навіть знайшов його правдоподібним. За словами Воза, під час перегляду незавершеної версії, у нього склалося враження, що він дивиться не на акторів, а на справжнього Стіва Джобса і інших учасників подій минулого. Колишній генеральний директор Apple Джон Скаллі (у фільмі – Джефф Деніелс) сказав, що картина сподобалася б самому Джобсу. Але найбільш затятим захисником фільму виявився його сценарист Аарон Соркін. Після слів Кука про "опортуністів" він буквально накинувся на голову Apple. Він заявив, що "потрібно мати зухвалість", якщо говориш таке, маючи в Китаї завод,"забитий діточками, які збирають телефони за 17 центів на годину". Ну, а поки очевидці ділилися думками з пресою, за роботу взялися професійні...
Кінокритики
Спори виробників електроніки були їм чужі, тож вони оцінювали художні достоїнства картини. І оцінювали високо. Після перших показів Стіва Джобса його рейтинг на RottenTomatoes.com, заснований на всіх відгуках критиків, становив 91%. Це один з кращих результатів року. Рецензії рясніли словами, на кшталт "захоплюючий", "кращий", "ідеальний" і т. д. Хвалили акторів, режисера і сценариста. Не залишився без уваги і оригінальний підхід до зйомки фільму. Його знімали в трьох форматах: на 16-мм і 35 мм кіноплівку і на "цифру". Кожен формат відповідає тому часу, в якому відбувається дія тієї або іншої частини фільму. Здавалося, що картину буде супроводжувати успіх, але тут своє слово сказали...

Глядачі
У підсумку саме вони, а не очевидці, критики або члени знімальної групи, визначають рівень успішності фільму. Адже глядач приносить гроші, які студія потім може витратити на виробництво нових фільмів. Спочатку публіка охоче йшла на Джобса. У прем'єрний вікенд його показували в обмеженій кількості кінотеатрів, і він заробив рекордні у цьому році $130236 з кожної площадки. Це було останнє фінансове досягнення картини. Вона вже майже місяць йде в американських кінотеатрах, але поки заробила менше $17 мільйонів. За оцінками IMDB, її бюджет склав $30 мільйонів. На цьому тижні Universal зняла фільм з показу більш ніж в 2000 кінотеатрах країни, а значить тепер Стіву Джобсу залишається сподіватися лише на міжнародний прокат.
На користь картини ще можуть сказати кіноакадеміки. На "Оскар" фільм ще не номінували, але в ньому бачать потенційного претендента. Ну, а поки український глядач може самостійно оцінити Стіва Джобса і вирішити, яка з вищенаведених позицій йому ближче.