«Не працював на NASA». Віктор Трегубов заявив, що Дорж Бату вигадав біографію — письменник відкинув звинувачення

8 грудня 2022, 13:41
Дорж Бату (Фото:@Dorj Batu/Facebook)

Дорж Бату (Фото:@Dorj Batu/Facebook)

Журналіст, блогер і співзасновник партії Демократична сокира Віктор Трегубов звинуватив письменника Доржа Бату у створенні вигаданої біографії. Дорж Бату відкидає звинувачення.

У своєму Facebook Віктор Трегубов написав пост, в якому заявив, що автор бестселерів про Франческу Дорж Бату, чиє справжнє ім'я Андрій Васильєв, повністю вигадав свою біографію і він не працював на NASA.

Відео дня

«Він заявляє, що є науковцем, який працював в НАСА, а зараз працює над секретним проєктом в космічній галузі. Забігаючи наперед: ні, не працював. Але давайте викладу по хронології мого знайомства з цією дивною історією», — зазначив він.

У пості, що викликав гарячі обговорення в Мережі, Трегубов розповів, як він дізнався про це, і зазначив, що Дорж Бату забанив його в Мережі.

Він розповів, що він разом із Андрієм Васильєвим були в одній групі у Facebook, що обговорювала дизайн нової парадної форми та знаків розрізнення для ЗСУ. Васильєв у ній іноді розповідав про роботу в НАСА на базі в Коннектикуті, де базувався 103-й авіаполк Національної гвардії США, також відомий, як Flying Yankees, під командуванням полковника Вескота.

«Цікаво писав, питань нема. Хоча в деяких моментах здавалося, що якось занадто літературізовано для опису реальних подій — але хтозна, може просто авторська обробка така», — зазначив він, і додав, що великий сумнів закрався, коли він опублікував текст, в якому Вескот перед строєм вояків описав їхню Facebook-групу, та на її прикладі розповів про важливість військової символіки. І Трегубов попросив Васильєва показати фото Вескота, на що той прислав одне фото. Цей знімок був з візиту Flying Yankees до Австралії у 2013-му році, а в описі візиту не згадувалося ні про якого полковника Вескота.

Трегубов зазначив, що після того, як через кілька років Дорж Бату «випустив пару книжок та роздавав коментарі щодо космосу направо й наліво, і на нього вже почали посилатися друзі», він вирішив перевірити, чи працює він на НАСА через свого знайомого, ім'я якого він у пості не назвав.

«Перевірка зайняла кілька місяців. Як виявилося, Андрій ніколи не працював у НАСА. Для знайомого це стало добрим поясненням того, чому у деяких своїх розповідях Андрій робив помилки, досить дивні для людини, хоч якось дотичної до космічної сфери. Так буває, коли ти просто переписуєш новини без жодної експертизи», — написав він.

Трегубов також зауважив, що «НАСА провели власне розлідування, і повідомили Андрієві, що так не можна», після чого «служба в НАСА різко змінилася працею на надсекретному проєкті, а тих, хто ще посилається на НАСА, Андрій обережно виправляє».

Крім того, Трегубов у своєму пості нагадав читачам, що у 2012 році Андрій Васильєв, будучи кореспондентом російської служби Голосу Америки, вигадав інтерв'ю з російським політиком Олексієм Навальним, за що його вигнали з роботи.

«Андрій казав, що облишив журналістику через „особисті причини“. Ці „особисті причини“ — його вигнали з вовчим білетом за те, що він ВИГАДАВ З НУЛЯ інтерв'ю з Навальним для Голосу Америки, де працював. Перевірити елементарно — гугл „Голос Америки“ приносит извинения за опубликование фальшивого интервью с Алексеем Навальным», переходьте за посиланням, дивіться на автора", — написав він і додав, що не радить вірити Андрієві Васильєву на слово.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Дорж Бату відреагував на звинувачення Віктора Трегубова, заявивши, що переведе обговорення звинувачень у юридичну площину. Він написав, що востаннє спілкувався з Трегубовим у 2019 році, і ніколи його не банив, а мотивів публікації поста не розуміє.

«Я не є держслужбовцем. Ніколи ним не був. Працював і працюю на умовах контракту на приватні компанії, які виконують замовлення державних органів. Ці приватні компанії не розголошують інформацію про своїх штатних працівників. Я ніколи не робив заяв, і ніколи не виступав від імені жодної установи, з котрою я співпрацював. Я наголошував про це всім журналістам, котрі зверталися до мене по коментарі», — написав він.

Він зазначив, що з російської служби Голосу Америки його не виганяли після випадку з Навальним, а про історію з інтерв'ю він розповів у книжці Франческа: Повелителька траєкторій, і що він звільнився з роботи на початку літа 2013 року.

І додав, що реальних імен прототипів своїх літературних персонажів він не розкриває, тому пошук цих людей по прізвищах неможливий, і «професійний журналіст мав би це розуміти». А звіти про свою волонтерську діяльність він пообіцяв додати окремо.

Нагадаємо, Дорж Бату (Андрій Васильєв) — український письменник бурятського походження, який живе в Америці. Називає себе бурят-монголом. У минулому він працював журналістом на українських телеканалах Інтер і 1+1. Був журналістом російської служби Голосу Америки. Автор книжок Франческа. Повелителька траєкторій, Франческа. Володарка офіцерського жетона, Моцарт 2.0, Таємниця старого лами, що вийшли у Видавництві Старого Лева.

Редактор: Юлія Найденко
Показати ще новини
Радіо NV
X