Десять найкращих трилерів 2017-2018 років. Блог Олексія Бондарєва

15 грудня 2018, 20:21

Днями сперечався з одним знайомим, який на повному серйозі стверджував, що в жанрі трилера гідних фільмів не було з часів Мовчання ягнят і Основного інстинкту. Пообіцяв як аргумент присвятити цій темі суботню колонку.

Спеціально вибрав фільми тільки за 2017-2018 рр. І вибрати десять штук виявилося не так уже й проблематично.

Це артхаус потихеньку загинається, та драматичне кіно стає дедалі кон'юнктурнішим. А трилери живуть і процвітають.

Відео дня

Так, вищезгадане Мовчання ягнят, а також фільми Девіда Фінчера і багато інших шедеврів 1990-х залишаються по-своєму неперевершеними.

Але хороших трилерів менше не стає.

Ось десять відмінних фільмів останніх двох років. І я навіть не намагаюся стверджувати, що цією десяткою всі найкращі трилери вичерпуються. Просто мені найбільше запам'яталися саме ці картини.

Вітряна річка (Wind River)

Режисер — Тейлор Шерідан

США - Канада

2017 рік

У засніженій гірській резервації трагічно гине молода індіанка. Відряджена розслідувати цю справу агент ФБР мусить вдатися до допомоги місцевого єгеря, майстра лісового полювання...

Сюжет нібито банальний, але фільм поступово набирає обертів і ближче до кінця несподівано перетворюється з банального детектива на драматичний трилер, який дуже навіть бере за душу.

Сніговик (The Snowman)

Режисер — Томас Альфредсон

Великобританія

2017 рік

Екранізація роману норвезького майстра детективів Ю Несбьо у виконанні шведа Томаса Альфредсона, який відомий завдяки неймовірно популярній вампірській стрічці Впусти мене і блискучій екранізації знаменитого роману Джона Ле Карре Шпигун, вийди геть!

Виконання не бездоганне, але вельми своєрідне. Творча манера Альфредсона має на увазі якусь сумбурність сюжетних ліній і переважання візуального ряду над сценарієм.

І почасти в цьому і полягає секрет харизми його фільмів. Сніговик не схожий на інші нуар-детективи. У ньому є щось нелогічне, нераціональне і це дійсно чіпляє.

Акторський склад теж не залишить байдужим справжнього кіномана — Майкл Фассбендер, Ребекка Фергюссон, Хлої Севіньї, Вел Кілмер, Дж. К. Сіммонс, Шарлотта Генсбур і навіть Софія Хелін з культового серіалу Міст.

Палаючий

Режисер — Лі Чхан Дон

Південна Корея

2018 рік

Екранізація оповідання Харукі Муракамі. Фільм, який цього року номінувався на Золоту пальмову гілку в Каннах (але отримав лише втішний приз ФІПРЕССІ від кінокритиків).

Письменник випадково зустрічає свою шкільну подругу, яка живе з молодим багатієм і має таємниче злочинне захоплення. Незабаром дівчина зникає, і головний герой починає підозрювати, що її вбили...

Фільм знято майстерно і суто по-корейськи — розмірено, але переконливо і дуже жорстко.

Спліт (Split)

Режисер — М. Найт Ш'ямалан

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

США

2017 рік

Після різних жанрових експериментів (від посередніх до вельми невдалих) Ш'ямалан повертається до витоків. Спліт — це відмінний трилер про викрадення трьох дівчат чоловіком, який страждає на множинний розлад особистості. У нього їх аж 24 штуки.

Окрасою і без того непоганого фільму став Джеймс МакЕвой, на мій погляд, трохи недооцінений у наш час актор.

Цікаво, що фільм набагато більше подобається тим, хто не читав популярний у 1990-х роман Розколоті сни Сідні Шелдона. Їм центральна ідея здається набагато оригінальнішою.

Ліки від здоров'я (A Cure for Wellness)

Режисер — Гор Вербінськи

США

2017 рік

Цей фільм провалився у прокаті і був розгромлений критиками. Передусім, за банальний сценарій з шаблонною й ідіотською кінцівкою.

Але незважаючи на це, фільм Гора Вербінськи однозначно варто подивитися, якщо ви любите гарні трилери.

Сюжет будується навколо таємничого альпійського санаторію, в якому якийсь доктор лікує пацієнтів від невідомої хвороби, яка є у всіх. І ті, хто потрапляє в санаторій, вже ніколи з нього не повертаються...

Розчарування кінцівкою цілком можна пробачити за феноменальну атмосферу, яка зберігається на екрані більшу частину фільму. І це ж треба вміти зняти страшний фільм з такою кількістю світлих сонячних сцен. Вербінськи і справді дуже талановитий.

Дівчина в тумані

Режисер — Донато Каррізі

Італія

2017 рік

Рідкісний випадок, коли письменнику довіряють екранізувати власний роман. Як для дебюту в кінорежисурі Донато Каррізі впорався ну буквально на 20 балів з 10.

У невеликому містечку в горах зникає дівчина. Іменитий інспектор, котрий приїхав для розслідування, незабаром розуміє, що її вбили. А пошуки вбивці розкривають масу страшних таємниць маленького провінційного містечка...

Дійсно добротний детективний трилер класичної європейської школи. Справжній анти-голлівуд.

Пірсинг (Piercing)

Режисер — Ніколас Песке

США

2018 рік

Цю екранізацію дуже чекали фанати Рю Муракамі. Фільм розповідає про чоловіка, який, будучи пристойним сім'янином, потай одержимий прагненням вбити кого-небудь за допомогою ножа для коління льоду (приблизно як у культовому Основному інстинкті).

Одного разу герой вирішує втілити свою фантазію і вбити повію. Але його план не враховує однієї обставини. На виклик приїжджає схильна до БДСМ дівчина, яка дуже любить завдавати собі й оточуючим колоті і різані рани.

Фільм поставив Ніколас Песке, який прославився своїм дебютним фільмом жахів Очі моєї матері. І у нього знову непогано вийшло. Фільм у деяких місцях буквально б'є по голові. Із слабкими нервами краще не дивитися, але цінителі жанру просто не можуть пропустити таке.

Тебе ніколи тут не було (You Were Never Really Here)

Режисер — Лінн Ремсі

Великобританія - Франція

2017 рік

Головний герой — кілер, якого наймають для того, щоб визволити з сексуального рабства дочку відомого політика...

Потужний трилер від шотландки Лінн Ремсі, яка свого часу зняла такі сильні фільми, як Щуролов і Морверн Коллар.

Новий фільм Ремсі прогримів у Каннах, де сама Ремсі отримувала приз за найкращий сценарій, а Хоакін Фенікс — приз за найкращу чоловічу роль. Критики назвали фільм «Таксистом XXI століття», натякаючи на паралелі між героями Фенікса і Роберта де Ніро в культовому фільмі Таксист (1976).

Саундтрек до фільму написав Джонні Грінвуд з Radiohead.

Єва (Eva)

Режисер — Бенуа Жако

Франція - Бельгія

2018 рік

Екранізація старого роману класика детективного жанру Джеймса Хедлі Чейза. Якщо ви так само старі, як я, щоб пам'ятати буремні 90-ті, то це ім'я вам багато що скаже, тоді Чейза не читали тільки ті, хто зовсім не вмів читати.

Молодий письменник знайомиться із загадковою жінкою, старшою за себе. І вирішує закрутити з нею роман, щоб напрацювати матеріал для нової книги. Але навіть не підозрює, що незабаром йому належить дізнатися, що означає заїжджений вислів «фатальна жінка».

Знято непогано. Ну й актори витягають. Ізабель Юппер з віком стає тільки сексуальнішою, а Гаспар Ульєль хороший завжди і всюди.

Мати!

Режисер — Даррен Аронофскі

США

2017 рік

Можливо, не найочевидніший вибір для цього списку, проте — мій блог, що хочу, те й пишу :)

Не найочевидніший тому, що новий фільм Даррена Аронофскі — це не зовсім трилер. Це драма з елементами трилера і фільму жахів. Фільм місцями моторошний, а загалом вельми дивний. Після першого перегляду він мені не дуже сподобався, але у нього є якийсь післясмак, і взагалі варто визнати, що фільм вдався і запам'ятався.

Аронофскі вміє створювати обволікаючу атмосферу і відмінно нагнітати обстановку. Ось, правда, в акторському складі є серйозний прокол — на тлі геніального Хав'єра Бардема і потужних Еда Харріса і Мішель Пфайффер дерев'яна Дженніфер Лоуренс здається недоречною. Але це суб'єктивна думка, звісно.

Показати ще новини
Радіо НВ
X