120 років від дня народження Альфреда Хічкока. П’ять кращих фільмів батька саспенсу

13 серпня 2019, 11:03

13 серпня 1899 року в Лейстоуні (Лондон) народився Альфред Хічкок — людина, яка стала одним з найвідоміших режисерів, які працювали в жанрі трилера, а також творець кінематографічного прийому саспенс.

Почавши свою кар'єру в кіноіндустрії в 1920-му з посади електрика на студії, Альфред незабаром перекваліфікується в дизайнера титрів і займеться малюванням карток з іменами акторів, а трохи пізніше стане складати сценарії й асистувати режисерам.

Відео дня

Через два роки, в 1922-му, Хічкок знімає в ролі співрежисера свій перший фільм Завжди говори своїй дружині, а в 1925-му — першу самостійну роботу Сад насолод.

За свої досягнення і вплив на індустрію кіновиробництва Хічкок був удостоєний нагород Оскар і Золотий глобус, почесної нагороди За досягнення всього життя Американського інституту кіно, а також отримав звання лицаря рішенням королеви Єлизавети II. Дев’ять з 55 фільмів цього режисера були внесені ЮНЕСКО до списку всесвітньої спадщини.

У день народження майстра саспенсу НВ Style пропонує згадати п’ять його кращих фільмів:

Мотузка (Rope, 1948)

Унікальна у багатьох відношеннях робота Хічкока: його перший кольоровий фільм, перший спродюсований ним самим, а також знятий на довгих планах і змонтований за допомогою всього дев’яти склеювань. Заснована на реальних подіях історія про двох друзів, студентів Гарварда, які з теоретичних міркувань (вчинення ідеального злочину) вбивають свого однокурсника, задушивши мотузкою. Злочинці запрошують друзів і родичів на вечірку в квартиру, де заховане тіло.

Запаморочення (Vertigo, 1958)

Один з найвідоміших фільмів Хічкока — трилер з елементами детективу Запаморочення — розповідає про поліцейського Джона Скотті Фергюсона, який після трагічної смерті напарника страждає від акрофобії (боязні висоти). Через напади страху і запаморочень Скотті подає у відставку, проте його в якості детектива наймає старий знайомий Гевін Елстер. Гевін доручає Джону стеження за його дружиною, Мадлен, проте боязнь висоти кардинально впливає на хід розслідування і життя героїв.

На північ через північний захід (North by Northwest, 1959)

Пригодницько-шпигунський трилер Хічкока не тільки приніс йому три номінації на Оскар, а й, по суті, став одним з перших фільмів в стилі популярної «бондіани» — кіно про таємних суперагентів. За сюжетом, на ім'я неіснуючої людини Джорджа Каплана знятий розкішний номер в нью-йоркському готелі Плаза. Контррозвідка приймає за шпигуна рекламного агента Роджера Торнхилла, і починає за ним полювати.

Психо (Psycho, 1960)

Психологічний хоррор Хічкока, заснований на реальній історії маніяка з Вісконсіна, отримав суперечливі оцінки кінокритиків, але приніс творцям вражаючі касові збори. Історія про вбивцю з роздвоєнням особистості також завоювала чотири номінації на премію Оскар, в тому числі за Кращу режисуру.

Марні (Marnie, 1964)

«Це розповідь про дівчину, яка не знає, хто вона така. Вона психопатка, клептоманка, у неї фобія сексу, врешті-решт вона розуміє чому», — так описував сюжет своєї картини сам Хічкок. Психологічний трилер Марні завершує трилогію фільмів про жертв психопатичних відхилень і розповідає історію Марні Едгар — дівчини, яка під вигаданим ім'ям влаштовується на роботу в різні фірми і зникає з їхніми грошима. Один з власників Марк Ратленд викриває її, і шантажує, змушуючи вийти за нього заміж.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Слідкуйте за найцікавішими новинами з розділу НВ STYLE в Facebook

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо NV
X