Дитячий світ: Рецензія на фільм жахів Чорний телефон

3 липня, 13:15
В основі сюжету лежить оповідання сина Стівена Кінга (Фото:Кадр з фільму)

В основі сюжету лежить оповідання сина Стівена Кінга (Фото:Кадр з фільму)

В український прокат вийшов фільм Чорний телефон — хвацький хорор з елементами містики та вражаючим списком авторів.

Режисером картини значиться Скотт Дерріксон, який свого часу налякав досить багато людей фільмами Сіністер і Шість демонів Емілі Роуз. Дерріксон відзначився і у всесвіті Marvel, знявши першого Доктора Стренджа.

Відео дня

В основі сюжету його нової стрічки лежить однойменна розповідь Джо Хілла — сина великого Стівена Кінга, але й без цього пункту в біографії автора, який цілком відбувся: Хілл, наприклад, написав комікс Ключі Локків, за яким Netflix знімають вже третій сезон популярного серіалу (Дерріксон працював і над ним).

Головну роль у Телефоні зіграв чудовий американський актор Ітан Хоук. Компанію йому склала група фактурних дітей. Разом їм вдалося зняти моторошний фільм, який бере своєю атмосферою і впевненістю у своїх силах, про дорослішання як смертельно небезпечний природний відбір.

1. Сюжет

Кінець 70-х. Передмістя Денвера. Життя двійнят Фінні та Гвен протікає між двома не дуже привабливими острівцями: будинком, де їм доводиться лавірувати між строгими правилами питущого, агресивного батька-одинака і школи, де їм так само доводиться враховувати існування численних хуліганів.

Для повноти картини в окрузі завівся викрадач дітей на прізвисько Хапач. Він уже вбив п’ятьох. Страх і тривога незримо поширилися вулицями. Фінні, наприклад, боїться вимовляти ім'я маніяка. Гвен, підозрюючи, що має дар провидця, бачить сни з деталями викрадень.

Ці шматочки пазла допоможуть їй, коли викрадуть її брата. На допомогу Фінні прийдуть і загиблі жертви Хапача: вони зв’яжуться з хлопчиком, використовуючи знеструмлений телефон у підвалі вбивці.

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

2. Виконання

Фільм Чорний телефон Скотт Дерріксон задумав зняти одразу після завершення роботи над другим Доктором Стренджем (тим що У мультивсесвіті божевілля). Чекати, втім, особливо не довелося: Дерріксона звільнили через творчі розбіжності, які за чутками впиралися в його бажання зробити перший справжній хорор у рамках кіновсесвіту Marvel і в небажання самої студії так сильно ризикувати.

І не можна не помітити, що працюючи над Телефоном, режисер певною мірою відігрався. Показав, на що здатний. У рамках скромного, далеко не марвелівського бюджету він зняв об'ємний фільм жахів із лякаючою, багатою атмосферою. Глухе передмістя Денвера тут зовсім позбавлене яскравих кольорів: тільки відтінки сірого і коричневого. Дитячий світ у свою чергу представлений нескінченною дитячою війною за виживання. Що добре вкладається в рамки письменницького всесвіту сім'ї Кінгів, в якій, як відомо, діти стикаються з найрізноманітнішими чудовиськами в найрізноманітніших втіленнях і або гинуть, або ламають систему і дорослішають.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Головного лиходія, антагоніста в Чорному телефоні можна спокійно порівняти з самим Стренджем. Хапач — його темна версія. Теж чарівник, тільки з одним заклинанням — смерть, теж із вразливим его, теж ексцентрик у сценічному костюмі.

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

Водночас відчувається, що персонаж Ітана Хоука — чудовисько, народжене світом дорослих із їхнім нескінченним насильством, невмінням слухати один одного і що важливо: небажанням серйозно сприймати дітей. Хапач — ще одна битва у війні дітей, ще один колективний дорослий. І щоб його перемогти, дітям треба об'єднатися. Звідси і телефон як символ зв’язку. Він чорний і знеструмлений, тому що в цій війні вже багато хто поліг і тому що зв’язок цей не фізичний. Він походить зсередини, з бажання вижити усупереч і помститися. І з досвіду попередників.

Фільму Дерріксона трохи не вистачає тексту: оповідання в його основі все-таки досить коротке. Й ефект, який Чорний телефон справляє, переважно базується на його апломбі, на акторах, на тілесності та щедро розкиданих режисером символах. Прихований за маскою диявола-лицедія Хоук грає Хапача жестом, манерою, ярмарковими, по суті, прийомами. Він і виглядає як персонаж із глухого, моторошного американського ярмарку. Актор бродячого цирку, що відбився від зграї.

Згадуючи пару разів Техаську різанину бензопилою, Дерріксон роздмухує цю ледь тліючу смислову жаринку фільму: Хапач — прибулець з Великої американської глушини, глибинного світу, який вкотре нагадав про себе, нагадав, що майбутнє, в даному випадку діти, може бути з'їдене.

Кадр з фільму
Фото: Кадр з фільму

Чорний телефон — вердикт НВ

8/10

У цьому розрізі фільм Чорний телефон є гарним доповненням до четвертого сезону Дивних див. Проміжною ланкою між першими серіями та фінальними, які вийдуть ось-ось. У Дерріксона ті ж травмовані душевно і фізично школярі борються за своє життя і стають більш підготовленими до наступних викликів. Вони не забаряться.


Чорний телефон

The Black Phone

2021 рік

США

Режисер — Скотт Дерріксон

У головних ролях: Ітан Хоук, Джеремі Девіс, Джеймс Ренсон та Мейсон Темз та інші.

Показати ще новини
Радіо НВ
X