Бітлз XXI століття. Що перетворило корейський гурт BTS на ідеальних поп-ідолів сучасності, які завоювали Схід і Захід

27 грудня 2020, 10:20
НВ Преміум

Неймовірна популярність не тільки на Сході, але і на Заході забезпечила південнокорейському поп-гурту BTS лідерство у рейтингах соцмереж і провідних світових видань, а кожного із сімох її музикантів перетворила на мільйонера.

Семеро музикантів на сцені, жодного глядача у залі й 750 тис. фанатів із сотні країн світу перед екранами комп’ютерів. Так у червні 2020 року відбувся найбільший в історії платний онлайн-концерт, який дав південнокорейський К-поп-гурт BTS.

Відео дня

Через пандемію музикантам довелося відкласти заплановане світове турне. Але за допомогою сучасних технологій вони організували відразу кілька виступів у мережі. Їх дводенне шоу в жовтні відвідали понад 1 млн фанатів.

«Я не релігійний, але дякую Богу, що ми живемо у 2020 році й маємо технології, з якими ми можемо бути на зв’язку без зволікань», — заявив тоді зі сцени, звертаючись до армії шанувальників, лідер гурту, який виступає під псевдонімом RM.

Виторг від продажу квитків на ці концерти в сумі перевищив $50 млн, підраховують оглядачі. Ще більшу суму Big Hit Entertainment — музичному лейблу гурту BTS, принесло первинне розміщення акцій на Корейській фондовій біржі, яке відбулося 15 жовтня. Під час IPO компанія з оціночною вартістю $4 млрд залучила $840 млн. Засновник і продюсер BTS Банг Сі Хюк став мільярдером, а самі музиканти — мільйонерами.

І тут над успішним колективом нависла загроза: 4 грудня старшому з його учасників Кіму Сокджину виповнилося 28 років. За законом, до цього дня він має на 1,5 роки вирушити до армії. Через сусідство з непередбачуваною Північною Кореєю військова служба обов’язкова для всіх південнокорейських чоловіків. Але за три дні до дня народження Джина парламент Південної Кореї зважився на безпрецедентний крок — дозволив усім учасникам поп-гурту відкласти службу на два роки. У Кореї це рішення одразу прозвали «Законом BTS».

2020-й можна сміливо назвати роком тріумфу зоряного колективу. В серпні його хіт Dynamite одразу після виходу встановив рекорд на YouTube, набравши за добу 100 млн переглядів. Незабаром він очолив провідний американський хіт-парад Billboard Hot 100, і BTS стали першими південнокорейськими поп-виконавцями, які посіли перше місце у цьому найбільшому світовому чарті. У листопаді 2020-го року гурт номінували на головну музичну премію Греммі, вручення якої відбудеться 26 січня. А в середині грудня авторитетний американський журнал Time назвав BTS артистами року.

Особливу роль у глобальному успіху бойз-бенду зіграла армія вірних шанувальників — активних користувачів інтернету. Офіційний канал Big Hit Labels належить до десятки найпопулярніших музичних каналів на YouTube. Розміщені тут відео тільки у 2020 році набрали 13 млрд переглядів. А відеозапис, на якому молодший учасник BTS Чонґук виконує пісню американського музиканта Lauv, став другою найпопулярнішою публікацією 2020 року в Twitter, набравши понад 3 млн лайків і понад 1,6 млн ретвітів.

BTS виступає у жанрі К-поп, для якого характерні яскраві костюми і танцювальні постановки, змішування поп-музики з хіп-хопом й іншими музичними стилями, а також ретельно продуманий імідж виконавців. Однак цей колектив не схожий на інші корейські та західні поп-гурти, наголошує Ніколь Сантеру, аспірантка кафедри соціології в Університеті Невади у Лас-Вегасі, яка вивчає культуру і соціальну структуру суспільства ARMY, що об'єднує фанатів BTS.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

«Через свою музику і натхненні посили їм вдалося об'єднати людей із різних куточків планети», — наголошує Сантеру.

Показати ще новини
Радіо НВ
X