Щоденники Берлінале 2020. Український док, Віллем Дефо в Сибіру та розмови про тварин

27 лютого 2020, 15:57

Генеральний продюсер Одеського кінофестивалю Юлія Сінькевич у щоденниках для НВ STYLE розповідає про те, як і що показують на 70-му Берлінале.

Перші дні Берлінале - це завжди метушня. Люди налаштовуються на потрібну хвилю, входять в ритм, призначають зустрічі. Приблизно на третій день починається найактивніша фаза фестивальних переглядів. Це як раз той час, коли вихідні закінчилися, а значить - закінчився і пік кіноринку: угоди укладені, зірки запрошені на наступні кіноогляди.

Відео дня

НВ
Фото: НВ

Подивитися всі фільми, представлені на 70-му Берлінале, - непосильне завдання. Але мені вдалося ознайомитися з кількома картинами з різних секцій. Один з кращих фільмів основного конкурсу зветься Перша корова. Неспішний вестерн Келлі Райкардт розгортається в Орегоні XIX століття. Чудова комедія з сумним післясмаком про дружбу і капіталізм.

Розчаруванням основного конкурсу для мене стала мелодрама Сіль сліз Філіпа Гарреля. Це драма про двадцятирічних людей, знята старими, яким під 80. Вийшло традиційне кіно в дусі французької «нової хвилі», в якому нема за що зачепитися.

А ось Сибір Абеля Феррари - те, що неможливо назвати звичайним фільмом. Це кінематографія в її чистому вигляді, артхаусний артхаус, якщо можна так висловитися. Головну роль ньому грає Віллем Дефо, власне на ньому і закручується все, що відбувається в кадрі, яке назвати повноцінним сюжетом складно. Герой перебуває в пошуку себе, пошуку вибачення і прийняття, попутно розставляючи крапки над і зі своїми внутрішніми демонами.

Фантасмагорія прямо-таки супроводжувала Берлінале кілька днів. Тут відбулася гала-прем'єра Піноккіо Маттео Гарроне. Італійський режисер зняв знайому всім історію на свій лад. Хто пам'ятає його Казку казок, може уявити, що там було. Жінка-равлик, шибениця, тунець, що говорить  - в цьому весь Гарроне.

Маттео Гарроне (праворуч) і актори його фільму Піноккіо (Фото: REUTERS / Michele Tantussi)
Маттео Гарроне (праворуч) і актори його фільму Піноккіо / Фото: REUTERS / Michele Tantussi

У конкурсній програмі теж вистачало казок. Ундіна Крістіана Петцольда, який був у журі на 8-му ОМКФ, - перша глава «трилогії про німецькі міфи», натхненна розповіддю Інгеборг Бахман. У режисера вийшло досить глядацьке кіно, як для авторів «берлінської школи». Це романтична драма про жінку, яка знаходить нового коханого відразу після розставання з попереднім. Втім, ця драма не зрівняється з сербською картиною Батько з секції Панорама. Пронизливе кіно про силу батьківської любові, яка дає готовність заради дітей п'ять днів добиратися пішки до Белграда з забутого богом і владою села.

Як я вже розповідала, на Берлінале з'явилася нова програма Зіткнення. У ній представили фільм Джозефін Деккер Ширлі про те, як створювався літературний шедевр Кат Ширлі Джексон. Головну роль в картині про маніпуляції та навіть насильство, до яких схильні близькі люди, виконує Елізабет Мосс. Але яскравіше про фільм скажуть черги, які шикувалися на показ навіть втретє.

У першій половині фестивалю також відбувся показ дебютного документального фільму Ірини Цілик Земля блакитна, ніби апельсин в програмі Generation. Круто, що наші кінематографісти стають завсідниками найбільших кінооглядів. До Берлінале фільм Цілик вже побував на Санденсі, де отримав приз за кращу режисуру.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Ірина Цілик (по центру) перед показом свого фільму на Берлінале (Фото: Iryna Tsilyk / Facebook)
Ірина Цілик (по центру) перед показом свого фільму на Берлінале / Фото: Iryna Tsilyk / Facebook

Говорячи про українців в Берліні, нагадаю, що щорічно наша країна представлена стендом на кіноринку. Крім того, в столиці Німеччини під час фестивалю влаштовують українську вечірку. Цьогоріч на ній в неформальній обстановці можна було зустріти команду ОМКФ, а також Олега Сенцова, продюсера Єгора Олесова, Дениса Іванова, Володимира Яценко, екс-главу Держкіно Філіпа Іллєнко, режисера Валентина Васяновича, Ірину Цілик. Всі вони тут заради одного - кіно.

А ми продовжуємо дивитися конкурсні фільми і відвідувати спецпокази, щоб обрати, які з картин показати на 11-му Одеському міжнародному кінофестивалі.

Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо НВ
X