Щоденники Берлінале 2020. Гепродюсер ОМКФ Юлія Синькевич — про фаворитів і фільми-переможці

4 березня 2020, 08:15

З 20 лютого по 1 березня в Берліні пройшов один з головних кінофестивалів світу, який цього року відзначив свій 70-й день народження. Генеральний продюсер Одеського міжнародного кінофестивалю Юлія Сінькевич спеціально для НВ розповіла про те, як пройшов Берлінале цього року.

@ НВ
Фото: @ НВ

Негласне правило кінофестивалів - найцікавіші фільми показують у другій половині огляду. Так вийшло і на 70-му Берлінале. Лауреата Золотого ведмедя показали в останні дні фестивалю, коли багато хто вже роз'їхався і зійшовся на думці, що фаворит цьогорічного Берлінале - американська драма Елайзи Хіттман Ніколи, рідко, іноді, завжди.

Відео дня

Пророцтва не справдилися і Хіттман поїхала додому із другою за значимістю нагородою - Гран-прі журі. Не дивно, що інді-драма Ніколи, рідко, іноді, завжди завоювала глядачів. У ній дуже обережно, але при цьому прямо проговорюється тема, яка взагалі не повинна викликати якусь полеміку - це право жінки на своє тіло і вибір, що з ним робити.

Кадр з фільму Ніколи, рідко, іноді, завжди (Фото: @Berlinale)
Кадр з фільму Ніколи, рідко, іноді, завжди / Фото: @Berlinale

У той же час переможцем Берлінале став фільм, в якому вибору на зразок, як і немає. Йдеться про смертний вирок, який став наративом у картині Зла не існує. З огляду на те, що фільм іранського політичного дисидента Мохаммада Расулофа показали в останні фестивальні дні, було очевидно, що ця картина точно виграє якийсь із призів. Залишалося дізнатися який.

Кадр з фільму Зла не існує (Фото: @ Berlinale.de)
Кадр з фільму Зла не існує / Фото: @ Berlinale.de

На церемонію нагородження приїхала мало не вся знімальна група за винятком режисера. Расулофу заборонений виїзд із країни, тому нагороду вручили його доньці, яка також знялася у фільмі. Зла не існує не був моїм фаворитом, але його перемога досить передбачувана. У чотирьох новелах, з яких складається фільм, проговорюється мораль, яку жадає почути європейський глядач. Адже він далекий від смертної кари, а для Ірану - це сьогоднішні реалії. Щорічно тут засуджують до смерті сотні людей.

Баран Расулоф отримала нагороду замість батька режисера Мохаммада Расулофа (Фото: REUTERS / Fabrizio Bensch)
Баран Расулоф отримала нагороду замість батька режисера Мохаммада Расулофа / Фото: REUTERS / Fabrizio Bensch

Третім із основних переможців став класик корейського кінематографа Хон Сан Су. Він отримав приз за режисуру фільму Жінка, яка втекла. Цілком заслужена нагорода, враховуючи, що фільм знятий все в тому ж пізнаваному авторському стилі корейця - мінімалістична комедія про творчу інтелігенцію. Хон Сан Су привіз до Берліна розмовне кіно, в якому все тримається на недомовленостях та тонких нюансах міжособистісних стосунків. Побудувати на цих елементах сильне кіно під силу тільки талановитому майстру.

Кадр з фільму Жінка, яка втекла (Фото: @ Berlinale.de)
Кадр з фільму Жінка, яка втекла / Фото: @ Berlinale.de

Приз за кращий сценарій дістався італійським Поганим казкам. Це лише другий фільм для молодих братів Д'Інноченцо і вже така нагорода. Їх фільм схожий на обережне, але їдке соціологічне дослідження, місцями нагадує роботи Міхаеля Ханеке, місцями - стилістику Гільєрмо дель Торо.

Кадр з фільму Погані казки (Фото: @ Berlinale.de)
Кадр з фільму Погані казки / Фото: @ Berlinale.de

Погані казки розповідають про нестерпні будні дітей в італійській провінції. Місцями від того, що відбувається на екрані стає смішно, а в наступну секунду - моторошно ніяково. Одну з ролей у фільмі зіграв Еліо Джерман. Він теж не поїхав додому із порожніми руками, забравши приз за кращу чоловічу роль. Правда, в іншому конкурсному фільмі - Захований Джорджо Дірітті.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Кадр із фільму Захований (Фото: @ Berlinale.de)
Кадр із фільму Захований / Фото: @ Berlinale.de

У жіночій категорії кращою назвали Паулу Бер, знайому багатьом за роллю у фільмі Франц Франсуа Озона. На Берлінале була представлена картина Ундіна Крістіана Петцольда, де актриса зіграла дівчину, яка втрачає і знаходить любов знову. Це сучасна варіація старовинної німецької легенди.

Кадр з фільму Ундіна (Фото: @ Berlinale.de)
Кадр з фільму Ундіна / Фото: @ Berlinale.de

Велика інтрига була в новій конкурсній програмі Зіткнення, в яку, здавалося, Карло Шатріан вклав всю свою любов. Саме тут були найнеординарніші роботи. Переможцем секції став сміливий восьмигодинний фільм Труди і дні (Таєко Сіодзірі в долині Сіотані) С. В. Вінтера і Андерса Едстрема, який показували з трьома антрактами.

Кадр з фільму Труди і дні (таєк сіодзірі в долині Сіотані) (Фото: @ Berlinale.de)
Кадр з фільму Труди і дні (таєк сіодзірі в долині Сіотані) / Фото: @ Berlinale.de

Нагорода за режисуру справедливо дісталася румунському режисерові Крісті Пую за філософську розмовну картину Мальмкрог. Спецпризом нагородили Сандру Волльнер, яка представила на Берлінале дискомфортну, тягучу, але дуже цікаву драму Проблеми з народженням.

Кадр з фільму Мальмкрог (Фото: @ Berlinale.de)
Кадр з фільму Мальмкрог / Фото: @ Berlinale.de

Цього року Берлінський кінофестиваль зміг здивувати багатьма картинами, але трохи розчарував основним конкурсом. Все-таки він здався недостатньо яскравим, чого не скажеш про нову конкурсну секції Зіткнення. Проте, ми змогли проглянути безліч цікавих та новаторських робіт, які покажемо в липні на 11-му Одеському міжнародному кінофестивалі.

Редактор: Юлія Найденко
Показати ще новини
Радіо НВ
X