Головним героєм може стати будь-хто. Мізантроп покаже в Києві експериментальний проект Тіло театру на вечерю

11 грудня 2019, 20:44

16 грудня на сцені Театру на Подолі в Києві пройде вечір, присвячений сучасному театральному мистецтву під назвою Тіло театру на вечерю.

Незалежний театр Мізантроп продовжує ставити експериментальні проекти — від експериментів над акторами театр переключився на експерименти над глядачем. Так, 16 грудня на сцені Київського академічного театру на Подолі відбудеться незвичайне дійство під назвою Тіло театру на вечерю.

Відео дня

Вечір Тіло театру на вечерю — це прем'єра театрального проекту Дуб Майкла Крейг Мартіна. У ньому немає акторів, немає декорацій і немає завчених текстів. Дійство буде розгортатися прямо на сцені тут і зараз, а головною дійовою особою стане будь-який глядач із залу. Його обере режисер Мізантропа Ілля Мощицький.

16 грудня - Дуб Майкла Крейга Мартіна, театру на Подолі (Фото: @ Прес-служба Театру Мізантроп)
16 грудня - Дуб Майкла Крейга Мартіна, театру на Подолі / Фото: @ Прес-служба Театру Мізантроп

У чому полягає експеримент

Спеціально готуватися до вистави глядачеві не обов’язково (хіба що розслабитися і бути готовим до будь-якого розвитку подій), адже у виставі немає заздалегідь завчених реплік, ретельно підготовлених мізансцен і акторів. Єдиною людиною на сцені, крім самого автора вистави, Іллі Мощицького, в цей вечір стане хтось із тих, хто прийде на прем'єру.

Кого обере Ілля Мощицький не знає ніхто, включаючи самого Іллю Мощицького. Якщо ви любите гострі відчуття, експерименти над собою і завжди мріяли грати на сцені - вам точно сюди.

Дуб Майкла Крейг Мартіна - це не класичний сценічний твір, в його основу покладено відразу кілька творів мистецтва.

Що таке Дуб Майкла Крейг Мартіна

Інсталяція Майкла Крейг Мартіна Стакан Води (Фото: @ Прес-служба театру Мізантроп)
Інсталяція Майкла Крейг Мартіна Стакан Води / Фото: @ Прес-служба театру Мізантроп

  • Це інсталяція Майкла Крейга Мартіна — Стакан води. Вона встановлена у 1973 році в одному із залів галереї Тейт у Лондоні. У тексті, який супроводжує інсталяцію, автор пояснює глядачеві, чому робота є дубом, а не склянкою води.

  • Це п'єса Дуб біля дороги британського драматурга Тіма Крауча. Це сміливий, абсурдний і кумедний твір про втрату, навіювання і силу розуму.
  • Це політично-філософський трактат Суспільство спектаклю Гі Дебора, написаний у 1967 році. Книга присвячена аналізу і критиці суспільства.

На основі цих творів Ілля Мощицький склав обставини, які стають безпрецедентним досвідом постановки сценічної дії під час вистави.

Отже, Дуб Майкла Крейг Мартіна — це не читка, і не демонстрація репетиційного процесу. Це спроба створення художнього твору в режимі реального часу з можливістю зрозуміти режисерську логіку (хай допоможе нам всім Бог!), зробити висновки про завдання, які ставляться сьогодні перед сучасним театром, який, в свою чергу, вже давно не варто категорично відокремлювати від інтерактиву та перформативного мистецтва.

Зрозуміти природу театру

Команда Мізантропу вважає, що такий унікальний досвід колективного співтворчості продемонструє на практиці і пояснить суть сучасного театру набагато виразніше і доступніше за сотні критичних рецензій або театрознавчих статей.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Цілком можливо, що після того, як спектакль відбудеться, більшість нагальних питань про режисерський театр, акторську природу або без чого/кого цей самий театр, все-таки, не може існувати, — або відпадуть самі по собі, або зазвучать інакше.

Режисер Театру Мізантроп Ілля Мощицький (Фото: @ Прес-служба театру Мізантроп)
Режисер Театру Мізантроп Ілля Мощицький / Фото: @ Прес-служба театру Мізантроп

Ілля Мощицький про експеримент

Це буде зіткнення з реальними обставинами, які оголюють природу театру, а разом з нею і природу соціальних зв’язків. У цій дії винаходяться нові правила, які римуються із сьогоднішнім днем, з глядачем, який потребує нового, екстремальному, унікального досвіду. Експірієнс, який не можна отримати де-небудь в іншому місці.

Це спроба позбутися усього пильного, награного, очікуваного. Можливість збити з театру саркофаг заходу для дозвілля і вивести в простір справжній ризик.

Лекція Як дивитися сучасний театр

Вечір Тіло театру на вечерю — це не тільки постановка експериментального спектаклю Дуб Майкла Крейг Мартіна. В рамках вечора на гостей чекає ще одна прем'єра — перформативна лекція театрального критика з Санкт-Петербурга, автор книги Нас всіх нудить. Як театр став сучасним, а ми цього не помітили Віктор Вілісов.

Молодий блогер, автор популярного пабліка вилисов постдраматический розповість, як сучасному глядачеві дивитися сучасний театр так, «щоб не було больно очам». Лекції Вілісова не мають нічого спільного зі звичними виступами авторитетних і відомих театралів, тому будьте готові до того, що після цього вечора ваше ставлення до театру вже ніколи не буде колишнім.

Редактор: Юлія Найденко
Показати ще новини
Радіо НВ
X