На ГОГОЛЬFEST покажуть балет STABAT MATER у супроводі камерного ансамблю

Коли: 24 вересня в рамках ГОГОЛЬFEST
Де: ВДНГ (проспект Академіка Глушкова 1), 9 павільйон
Що: Прем’єра балету STABAT MATER
Хореографія: Едвард Клюг (відомий в Україні за балетами Radio and Juliet та QUATRO)
Музика: Джованні Перголезі, Слова: Якопе да Тоді
Виконує: трупа проекту THE GREAT GATSBY у супроводі Національного камерного ансамблю
«Київські Солісти»
Вокал: Мар’яна Головко, Анна Марич (сопрано), Ірина Разін-Кравченко, Марія Кушнір (мецо-
сопрано)

Від творця балетних блокбастерів Radio and Juliet та QUATRO - хореографа Едварда Клюга
Найнесподіваніша балетна прем’єра минулого сезону – балет Stabat Mater
«Музична основа Stabat Mater – католицький гімн. Але сама вистава – не відсторонений переказ біблійного сюжету, а постановка, в якій можна побачити моменти, котрі сьогодні нам дуже близькі, з якими ми стикаємося дуже часто: трагедія, любов, вбивство, а також дружба та підтримка. А ще – стосунки матері та сина та взаємини чоловіка та жінки. Коли країна переживає такі потрясіння, як сьогодні, то зникає якийсь наліт буденності, люди стикаються з чимось радикальним: кров, вбивство, переживання, героїзм. Тому такі балети, як Stabat Mater вже не сприймаються, як абстракція, але пропускаються через призму особистих переживань кожного, викликаючи відгук у душі й зачіпаючи такі струни, про які ще півтора року тому ми, можливо, і не підозрювали», - Альона Матвієнко, балетний продюсер
СПЕЦІАЛЬНО ДЛЯ ГОГОЛЬFEST та ВПЕРШЕ В УКРАЇНІ!
Вистава буде показана у супроводі Національного камерного ансамблю «Київські Солісти».
За участі трупи проекту THE GREAT GATSBY

МУЗИКА
STABAT MATER – це католицький гімн композитора Джовані Перголезі для невеликого камерного складу на вірші Якопе де Тоді. Stabat Mater став твором, що у ХVIII столітті видавався найбільше, а його аранжуванням займались чимало композиторів, враховуючи Баха. У тексті Тоді розповідається про страждання Діви Марії під час розп'яття Христа, а потім твір перетворюється на благання грішника про дарування йому раю після смерті. Дивовижно, що на таку трагічну тему Перголезі створив дуже легку, наче мереживо музику.
Едвард Клюг: «Музика Перголезі дуже світла та іронічна, тож це велика суперечність між музикою та темою. Саме ця суперечка і міститься ключ до мого балету».

ХОРЕОГРАФІЯ
У кожній своїй виставі Едвард Клюг залишає глядачеві простір для власної уяви. До вистав Клюга не існує лібрето, він лиш креслить напрямок, а сюжет розповідає вам ваша уява та життєвий досвід.
«Католицька музика заворожує, вона як ніщо інше тягне людей до неба, коли ти вдивляєшся в нього так довго, так сильно, що ця синь вливається в твої очі, заливає наче горілка, і ти не можеш думати тільки про себе, не можеш залишатися світським або ж навіть мирським, не можеш залишатися непричетним... Музика оптимістична та світла, навіть коли йдеться про смерть, муки та страждання, власне, саме про материнську біль, насамперед, культ Діви Марії, біль сина через БІЛЬ матері бринить в католицькому гімні Stabat Mater. Клюг творить та відтворює живопис. Бароко. Тонке відтворення, копіювання та модернізація, насамперед, італійського живопису. Я відчула вплив Ель Греко. Костюми танцівниць нагадали мені Святу Цицилію Стефано Мадерни. Колористика, рух, німфічність – наче з картин Ангеліки Кауфман….»
Лариса Денисенко, письменниця
